Wednesday, April 27, 2016

Revival: Jesus reigns in us

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang meneguhkan pemerintahan Tuhan di dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Jesus reigns in us

Ratapan 5:19, 21 (TB)  Engkau, ya TUHAN, bertakhta selama-lamanya, takhta-Mu tetap dari masa ke masa!
Bawalah kami kembali kepada-Mu, ya TUHAN, maka kami akan kembali, baharuilah hari-hari kami seperti dahulu kala!

Lamentations 5:19, 21  You, O LORD, remain forever; Your throne from generation to generation.
Turn us back to You, O LORD, and we will be restored; Renew our days as of old,

Shalom saudara Dan saudari sekalian. Hari yang ke #118. Tahukah anda bahawa Tuhan bertakhta ke atas kehidupan kita? Revival adalah apabila kita mengizinkan Tuhan bertakhta ke atas kehidupan kita. Jesus reigns in our lives as He continues to shower His mercy and grace. Dia bukan memerintah dengan kuku besi, tetapi Dia memerintah kehidupan kita dengan penuh kasih, kemurahan-Nya, pimpinan-Nya, disiplin-Nya, rencana-Nya, dan juga dengan tujuan-Nya bagi kita. If we live our lives just for the sake of living and not involve Jesus in any of them, we are just living in the shadows! Reality is found in Jesus Christ! Realiti kehidupan kita terletak di tangan Tuhan. Kebangkitan rohani terjadi di dalam hidup kita supaya Tuhan mulai berdaulat ke atas kehidupan kita. Maksudnya, kita menyerahkan segenap kehidupan kita ke dalam tangan Tuhan dan mengizinkan Tuhan untuk bekerja di dalam hidup kita, membentuk kepribadian kita, memimpin kita. God’s governance over our lives is an never ending government.

1. Your Kingdom come
Matius 6:10 (TB)  datanglah Kerajaan-Mu, jadilah kehendak-Mu di bumi seperti di sorga.

🍞☕ Kerajaan 👑 Tuhan dan Kebenaran-Nya harus memerintah ke atas kehidupan kita. When we pray, “Your kingdom come. Your will be done. On earth as it is in heaven,” we are also praying for the rule and reign of the kingdom of God in our lives. This is when Jesus is in charge. Apabila anda berada di bawah pemerintahan Tuhan, itu bermaksud Tuhan berkuasa atas hidup anda dan ini bukan bermaksud tentang undang-undang dan peraturan atau apapun tetapi Kerajaan Allah bukanlah soal makanan dan minuman, tetapi soal kebenaran, damai sejahtera dan sukacita oleh Roh Kudus. Saya percaya bahawa anda pernah membaca ayat Firman Tuhan ini dan ada juga yang berdoa 🙏 mengikut cara atau model Prayer ini. Tetapi apakah kita mengerti apa yang kita bacakan selalu? Especially petikan Firman Tuhan ini? Di bumi seperti di surga. Kalimat "DI BUMI SEPERTI DI SURGA " adalah sangat berkuasa dan juga memberikan satu pengwahyuan yang luar biasa. Di surga tidak ada satupun sakit penyakit, tidak ada pergaduhan, tidak ada pencuri, tidak ada penceraian, tidak ada perpecahan, tidak ada pesta pora, kemabukkan, pelacuran, ketagihan dadah dan sebagainya. Demikianlah juga ia tidak seharusnya berlaku di bumi. Demikian juga ia tidak seharusnya ada dalam hidup kita, keluarga kita, komuniti kita, dan suku bangsa kita. Di bumi seperti di surga. Sebab Kerajaan Allah bukan terdiri dari perkataan, tetapi dari kuasa.

Kita diutus untuk memberitakan tentang Kerajaan Tuhan dan Kebenaran-Nya. Sepertimana yang telah kita baca di Ratapan 5:19, 21, jika kita mau melihat Tuhan bertakhta selama-lamanya di atas kehidupan kita, keluarga kita, komuniti kita, bangsa kita, generasi kita dan negara kita, maka kita harus terlebih dahulu bertobat. Yesus mengatakan bahawa "Bertobatlah kerana kerajaan Tuhan sudah datang" dan kembali kepada Tuhan dan kemudian izinkanlah Tuhan untuk baharui hari-hari kita seperti dahulu kala! To restore and renew us. Carilah dahulu Kerajaan Tuhan dan Kebenaran-Nya dengan segenap hati kita. Janganlah terikat lagi dengan cara keduniawian.  Bertakhta Tuhan bertakhta selama-lamanya di atas Kerubim, di atas kehidupan kita, di atas segala sesuatu yang kami lakukan, bertakhta Engkau selama-lamanya Tuhan. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: