Sunday, October 16, 2016

In your brokenness

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperlihatkan pekerjaan Tuhan di dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: In your brokenness...

Psalm 34:18  The LORD [is] near to those who have a broken heart, And saves such as have a contrite spirit.

Mazmur 34:18 (TB)  (34-19) TUHAN itu dekat kepada orang-orang yang patah hati, dan Ia menyelamatkan orang-orang yang remuk jiwanya.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #290. Tahukah anda bahawa dari dalam keremukkan, Tuhan dapat membangkitkan anda? Revival begins in your brokenness before God. In your brokenness before God, you're made beautiful. When you realize this truth, God can use the moment of your brokenness into a movement of Revival.

1. In your brokenness
Mazmur 34:17 (TB)  (34-18) Apabila orang-orang benar itu berseru-seru, maka TUHAN mendengar, dan melepaskan mereka dari segala kesesakannya.

🍞☕ Revival terjadi saat anda berseru dah berserah kepada Tuhan sepenuhnya. Korban sembelihan kepada Allah ialah jiwa yang hancur; hati yang patah dan remuk tidak akan Kaupandang hina, ya Allah. That moment of brokenness before God is a precious moment. He can change that moment into a movement of Revival in our lives. Hidup anda sangat berharga bagi Tuhan tetapi Tuhan tidak memaksa anda tetapi pilihan itu di tangan anda. Dari dalam kehancuran Tuhan membina kembali satu mahligai yang indah. Tuhan Yesus mengatakan bahawa dia akan Membangkitkan kembali reruntuhan rumah TUHAN setelah tiga hari. Kita adalah rumah Tuhan itu. Rumah ini harus dibangkitkan kembali tetapi harus di runtuhkan terlebih dahulu,  harus di hancurkan terlebih dahulu dan kemudian Tuhan membangkitkan anda kembali.

Nothing is more needful to true godliness than a contrite heart, broken off from every self-confidence. In this soil every grace will flourish, and nothing can encourage such a one but the free, rich grace of the gospel of Jesus Christ. Kenapa Tuhan harus menghancurkan kita dan kemudian menciptakan kita kembali, membentuk kita kembali? Supaya "Kamu akan Kuberikan hati yang baru, dan roh yang baru di dalam batinmu dan Aku akan menjauhkan dari tubuhmu hati yang keras dan Kuberikan kepadamu hati yang taat".  My faith in God was wrecked many times. I thought everything was ok, but nothing was ok. Until God encountered me destroy everything I had achieved,  all the pride, the sin, everything,  and He created me anew. Apabila Tuhan mula menghajar kita, aduh sakitnya tidak dapat kita tahan. Tetapi satu proses yang cukup bagus untuk kerohanian kita. We need more of God’s redeeming love, grace, and mercy to wreck us. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: