Monday, October 31, 2016

Revival: Dry bones becoming alive

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menghidupkan kita kembali. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Dry bones becoming alive

2 Kings 13:21  So it was, as they were burying a man, that suddenly they spied a band [of raiders;] and they put the man in the tomb of Elisha; and when the man was let down and touched the bones of Elisha, he revived and stood on his feet.

2 Raja-raja 13:21 (TB)  Pada suatu kali orang sedang menguburkan mayat. Ketika mereka melihat gerombolan datang, dicampakkan merekalah mayat itu ke dalam kubur Elisa, lalu pergi. Dan demi mayat itu kena kepada tulang-tulang Elisa, maka hiduplah ia kembali dan bangun berdiri.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #305. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang menghidupkan kembali Revival yang terjadi di dalam hidup kita? You can relive revival because there's still the remains of Revival in your "bones". Jeremiah said, "Your words like a fire shut up in my bones" that powerful Word will continue to burn in us so that revival would not be just at one moment, but it will be a cycle of repeatation until our last breath.

1. Dry bones becoming alive
Yehezkiel 37:2-3 (TB)  Ia membawa aku melihat tulang-tulang itu berkeliling-keliling dan sungguh, amat banyak bertaburan di lembah itu; lihat, tulang-tulang itu amat kering.
Lalu Ia berfirman kepadaku: "Hai anak manusia, dapatkah tulang-tulang ini dihidupkan kembali?" Aku menjawab: "Ya Tuhan ALLAH, Engkaulah yang mengetahui!"

☕🍞 Seperti api yang terkurung dalam tulang-tulang kita, demikianlah seharusnya cinta anda kepada Tuhan, demikianlah juga seharusnya Firman Tuhan terkurung dalam tulang-tulang kita dan terus hidup, memberi hidup dan terus menyala-nyala. Biarpun "tubuh rohani" anda mati secara rohaninya, "tulang rohani" anda masih ada saki baki kebangkitan rohani yang telah terjadi dalam hidup anda yang masih terkurung dalam tulang-tulang anda. Wahai bangsa Borneo, anda adalah pewaris kepada kebangkitan rohani yang telah terjadi puluhan tahun yang lepas.

Keturunan sebelum anda, nenek dan datuk moyang anda pernah melewati kebangkitan rohani itu dan sekarang anda adalah pewaris itu. Jangan biarkan kebangkitan rohani itu mati bersama anda begitu saja tanpa melakukan tujuannya yang Tuhan telah kirimkan kepada kita. Don't let it die without accomplishing its purpose. Each one of us who have receive the Revival fire 🔥, release that fire, speak that fire into every dry bones, Dan nafas hidup itu masuk di dalam mereka, sehingga mereka hidup kembali. Hallelujah 🙌 🔥! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: