Wednesday, October 12, 2016

Revival: I am work in progress

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pekerjaan Roh Kudus dalam hidup kita. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: I am work in progress.

1 Timothy 4:15  Meditate on these things; give yourself entirely to them, that your progress may be evident to all.

1 Timotius 4:15 (TB)  Perhatikanlah semuanya itu, hiduplah di dalamnya supaya kemajuanmu nyata kepada semua orang.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #286. Tahukah anda bahawa Tuhan masih lagi bekerja di dalam hidup anda? You are work in progress. See your life in the perspective of God and not the devil. Ramai orang patah balik daripada imannya kerana dia tidak dapat melihat hidupnya dari segi pandangan Tuhan. Protect your view of your progress. Whether you like it or not, you are work in progress. Pastikan pertumbuhan anda di dalam Yesus Kristus menjadi nyata kepada semua orang.

1. I am work in progress
Filipi 1:25 (TB)  Dan dalam keyakinan ini tahulah aku: aku akan tinggal dan akan bersama-sama lagi dengan kamu sekalian supaya kamu makin maju dan bersukacita dalam iman,

🍞☕ Revival movement is not static it is dynamic. Revival is a work in progress in our life. God revive's us so that we would become alive and that through revival God is at work in us. Creating, making, molding, renewing, empowering. Berakar, bertumbuh dan berbuah di dalam Tuhan Yesus Kristus supaya apabila orang-orang melihat kemajuan anda di dalam Yesus Kristus, mereka akan memuliakan Tuhan atas pekerjaan yang luarbiasa di dalam hidup anda. Anda harus makin maju di dalam iman anda kepada Tuhan. Harus makin berakar, bertumbuh dan berbuah di dalam Tuhan.

Setiap hati yang tidak ada Kristus Yesus adalah ladang penginjilan. Setiap hati yang ada Kristus Yesus adalah untuk diutus untuk menginjil. Demikianlah juga saudara dan saudari sekalian, jika kita makin bertumbuh di dalam Yesus Kristus, maka kita harus juga menghasilkan buah-buahnya iaitu berani bersaksi. You must spread the Revival if Jesus Christ is in you. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: