Friday, October 7, 2016

Revival: It was for freedom

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memerdekakan kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: It was for freedom

Galatians 5:1  Stand fast therefore in the liberty by which Christ has made us free, and do not be entangled again with a yoke of bondage.

Galatia 5:1 (TB)  Supaya kita sungguh-sungguh merdeka, Kristus telah memerdekakan kita. Karena itu berdirilah teguh dan jangan mau lagi dikenakan kuk perhambaan.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #281. Tahukah anda bahawa anda telah dimerdekakan oleh Tuhan Yesus? It was for freedom that Christ has set us free, no longer to be subject to the yoke of slavery. In this freedom He has given to us, let our hearts begin to respond to His love. This freedom isn't based on your personality type, but IT IS BASED ON THE BLOOD OF JESUS type. Dengan darah yang mahal kita telah ditebus dan dimerdekakan daripada segala ikatan dosa, masa silam anda, daripada segala kejatuhan anda, daripada segala sindiran dan kutukan.

1. It was for freedom
Yohanes 8:36 (TB)  Jadi apabila Anak itu memerdekakan kamu, kamu pun benar-benar merdeka."

🍞 ☕ Where Jesus is, there He reigns. Where He reigns, there's freedom. If Jesus reigns sovereignly in your life, there's freedom that sets you free from every sins and chains 🔗 that entangles you. Hiduplah sebagai orang merdeka. Pengendalian diri yang merupakan hasil penguasaan Roh Kudus merupakan satu-satunya dasar yang kokoh bagi kebebasan; "Jikalau kamu memberi dirimu dipimpin oleh Roh, maka kamu tidak hidup di bawah hukum Taurat. Prayer brings Revival. Revival brings Repentance. Repentance brings Salvation. Salvation brings freedom in Christ Jesus. And that freedom is when Christ is in you.

Friends,  we can be free but why we aren't free? Ini disebabkan keputusan yang kita ambil. Izinkanlah Tuhan untuk membebaskan diri anda daripada masa silam anda, daripada kegagalan anda, daripada kekecewaan anda, daripada kemabukan anda, daripada segala dosa,,  daripada segala kutukan, daripada segala sakit hati,  daripada segala sesuatu. Ini hari pembebasan anda. Biar apapun yang telah anda lewati,  inilah hari pembebasan anda dari penjara anda supaya kita sungguh-sungguh merdeka, Kristus telah memerdekakan kita. Karena itu berdirilah teguh dan jangan mau lagi dikenakan kuk perhambaan. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: