Sunday, October 23, 2016

Revival: To send out revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus bersaksi kepada semua suku bangsa. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To send out revival

Isaiah 55:4  Indeed I have given him [as] a witness to the people, A leader and commander for the people.

Yesaya 55:4 (TB)  Sesungguhnya, Aku telah menetapkan dia menjadi saksi bagi bangsa-bangsa, menjadi seorang raja dan pemerintah bagi suku-suku bangsa;

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #297. Tahukah anda bahawa Tuhan mahukan supaya kita menyebarkan api Kebangkitan rohani ini bukan hanya di dalam gereja ⛪, tetapi juga di luar gereja? GOD is doing something beyond our imaginations, beyond what we know and He wants us to be a part of it. TUHAN mengirimkan api Kebangkitan rohani ini supaya anda akan terus mengembangkan Revival itu kepada setiap orang, setiap suku bangsa. WE are not waiting for revival to come down, but God is waiting for us to send the Revival, to be the Revival itself. Have you started being one?

1. To send out revival
Yesaya 55:7 (TB)  Baiklah orang fasik meninggalkan jalannya, dan orang jahat meninggalkan rancangannya; baiklah ia kembali kepada TUHAN, maka Dia akan mengasihaninya, dan kepada Allah kita, sebab Ia memberi pengampunan dengan limpahnya.

☕🍞 Friends, the art of devil's attack is always in the harvest season. The devil knows that there's going to be a massive harvest of souls when you GO OUT AND WITNESS, therefore he attacks and steal every soul from entering the Kingdom of God. The harvest season isn't next week, or next month or next year, the harvest season is NOW AND EVERYDAY! Sebab itulah Tuhan telah menetapkan anda menjadi seorang pembawa kebangkitan rohani bagi bangsa dan generasi ini kerana sekarang adalah masa penuaian jiwa-jiwa. Iblis tidak kisah apabila anda menerima firman TUHAN yang telah ditaburkan kepada anda, tetapi saatnya anda respon kepada firman TUHAN itulah yang membuat iblis tidak selesa. Ramai yang tidak mau meresponi firman TUHAN yang telah mereka terima. Mereka hanya mau menjadi penerima sahaja. Saat anda meresponi firman TUHAN, saat anda meresponi panggilan Tuhan, oh hallelujah.. Saat anda melangkah dengan iman dan melakukan apa yang telah Tuhan nyatakan kepada anda, anda akan pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa kerana Tuhan telah berjanji kepada kita bahawa  "Setiap senjata yang ditempa terhadap engkau tidak akan berhasil, dan setiap orang yang melontarkan tuduhan melawan engkau dalam pengadilan, akan engkau buktikan salah. Inilah yang menjadi bagian hamba-hamba TUHAN dan kebenaran yang mereka terima dari pada-Ku, demikianlah firman TUHAN. Dan  demikianlah firman-Ku yang keluar dari mulut-Ku: ia tidak akan kembali kepada-Ku dengan sia-sia, tetapi ia akan melaksanakan apa yang Kukehendaki, dan akan berhasil dalam apa yang Kusuruhkan kepadanya." Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥.  Kita adalah pembawa kebangkitan rohani.

Kita adalah pembawa firman TUHAN yang Hidup ini, jadi janganlah kita kembali kepada Tuhan dengan sia-sia tanpa menyebarkan api Kebangkitan rohani ini dan tanpa memenangkan jiwa-jiwa. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: