Tuesday, October 25, 2016

Revival: To get closer to God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk mendekati Tuhan sekali lagi. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To get closer to God

Matthew 15:25  Then she came and worshiped Him, saying, "Lord, help me! "

Matius 15:25 (TB)  Tetapi perempuan itu mendekat dan menyembah Dia sambil berkata: "Tuhan, tolonglah aku."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #299. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani terjadi supaya anda akan terus mendekatkan diri kepada Tuhan. Mendekatlah kepada-Nya dan sembahlah Dia. Revival terjadi supaya anda dibangkitkan kembali dan perhubungan anda dengan Tuhan dipulihkan kembali.

1. To get closer to God
Yakobus 4:8 (TB)  Mendekatlah kepada Allah, dan Ia akan mendekat kepadamu. Tahirkanlah tanganmu, hai kamu orang-orang berdosa! dan sucikanlah hatimu, hai kamu yang mendua hati!

☕🍞 Apabila anda sudah mengalami kebangkitan rohani, pastikan bahwa langkah anda yang seterusnya adalah untuk terus mendekat kepada Tuhan kerana itulah yang akan membuat kebangkitan rohani terus "hidup" di dalam anda. RELEASE, RECEIVE, RESPOND, REPEAT. This is the process of Revival. When you get closer to God, you RELEASE your praise and prayers to God. Then you RECEIVE when God speaks to you. Next, you RESPOND to do what you have received from God and finally you REPEAT this again and again and again.

TUHAN berjanji untuk mendekati semua orang yang berbalik dari dosa, menguduskan hati, dan berseru kepada-Nya dalam pertobatan yang sungguh. Mendekatnya Tuhan akan mendatangkan kehadiran, kasih karunia, berkat, dan kasih-Nya. Mendekat kepada-Nya harus menjadi kerinduan kita. Setiap kata-Nya harus kita ambil dan praktikkan di dalam hidup kita kerana dengan melakukan sedemikian maka anda akan terus maju, berakat, bertumbuh, dan berbuah di dalam Tuhan. Janganlah mendua hati mengikut Tuhan. Izinkanlah Roh Kudus menyucikan hati kita. Izinkanlah Tuhan memakai anda sesuai dan seturut kehendak-Nya. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: