Sunday, October 30, 2016

Revival: Breaking through the unbreakable

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan penerobosan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Breaking through the unbreakable

Mark 2:4  And when they could not come near Him because of the crowd, they uncovered the roof where He was. So when they had broken through, they let down the bed on which the paralytic was lying.

Markus 2:4 (TB)  Tetapi mereka tidak dapat membawanya kepada-Nya karena orang banyak itu, lalu mereka membuka atap yang di atas-Nya; sesudah terbuka mereka menurunkan tilam, tempat orang lumpuh itu terbaring.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #304. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani harus membawa penerobosan di dalam hidup kita? Breaking through the unbreakable walls that hinders revival from taking place in our lives. This is the appointed time for your breakthrough. Proses Kebangkitan rohani adalah satu strategi untuk menerobosi setiap dinding-dinding yang memenjarakan kita di dalam dosa kita, untuk menerobosi setiap tembok penghalang yang menghalangi kita untuk terus maju di dalam Tuhan.

1. Breaking through the unbreakable
Yosua 6:5 (TB)  Apabila sangkakala tanduk domba itu panjang bunyinya dan kamu mendengar bunyi sangkakala itu, maka haruslah seluruh bangsa bersorak dengan sorak yang nyaring, maka tembok kota itu akan runtuh, lalu bangsa itu harus memanjatnya, masing-masing langsung ke depan."

🍞 ☕ Prayer leads to repentance and repentance leads to revival. In revival, as you allow the Holy Spirit to work in us, then you'll witness the breakthroughs in your life. Revival adalah pekerjaan Roh Kudus di dalam hidup kita yang membawa penerobosan dari setiap sudut hidup kita. Penerobosan itu terjadi supaya anda dan saya akan menerobosi setiap tembok-tembok dosa yang menghalangi kita untuk terus maju di dalam Tuhan. Di dalam Revival terjadilah pemulihan, perubahan dan satu permulaan baru di dalam hidup kita.

Kita harus senantiasa menerobosi segala dinding-dinding yang menghalangi kita daripada terus mendekatkan diri kita kepada Tuhan. Kita harus menerobosi segala tembok-tembok dosa yang menghalangi kita dan terus memenjarakan kita. Only through your relationship with God you'll experience breakthrough. Pujian Penyembahan dan doa dapat menerobosi segala tembok-tembok. Sepertimana Joshua membawa bangsa Israel melepaskan puji-pujian kepada Tuhan dan Tuhan mengirimkan satu kemenangan dari surga kepada mereka sehingga tembok Jericho telah runtuh. Demikianlah juga apabila anda terus-menerus melepaskan puji-pujian kepada Tuhan lalu Dia akan mengirimkan kemenangan kepada anda. Jadi apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: