Thursday, October 13, 2016

Revival: God is preparing you

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mempersiapkan kita untuk terus melakukan kehendak Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: God is preparing you.

2 Corinthians 5:5  Now He who has prepared us for this very thing [is] God, who also has given us the Spirit as a guarantee.

2 Korintus 5:5 (TB)  Tetapi Allahlah yang justru mempersiapkan kita untuk hal itu dan yang mengaruniakan Roh, kepada kita sebagai jaminan segala sesuatu yang telah disediakan bagi kita.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #287. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mempersiapkan anda untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa? It doesn't mean that if you are work in progress, God will not use you. Work in progress so that as God works in us, we will continue to grow and bear fruit as we do the Lord's work. Pernahkah anda mendengar orang berkata "orang ini belum siap untuk pelayanan..." atau sebagainya? Sebenarnya bukan manusia yang tentukan sama ada seseorang itu telah siap untuk melayani atau tidak, Tuhan yang menentukan segalanya. Masa persiapan itu bukannya masa untuk kita bersuka ria atau "holiday time". Masa itulah kita benar-benar mengizinkan Tuhan bekerja di dalam hidup kita. Maksud saya adalah bukan hanya waktu itu sahaja tetapi setiap waktu mengizinkan Tuhan untuk campur tangan dalam hidup kita dan bekerja di dalam hidup kita. Tetapi, persiapan untuk pelayanan, itu adalah pekerjaan Tuhan dalam hidup kita. Setiap kali kita mengatakan "hmmmm saya belum siap untuk melayani..." Persoalannya adalah, "siapakah anda untuk menentukan sama ada anda siap atau tidak? Kenapa anda masih belum bersiap...? Adakah anda tidak mengizinkan Tuhan bekerja di dalam hidup anda? Fikir-fikirkanlah jawapannya. 

1. GOD is preparing you
Efesus 2:10 (TB)  Karena kita ini buatan Allah, diciptakan dalam Kristus Yesus untuk melakukan pekerjaan baik, yang dipersiapkan Allah sebelumnya. Ia mau, supaya kita hidup di dalamnya.

🍞☕ Petrus diperkasakan dan dipersiapkan oleh dan dalam kuasa Roh Kudus untuk mengimpartasikan kebenaran Firman Tuhan kepada mereka yang tidak percaya. Pengurapan Tuhan ke atas hidup anda supaya kamu dimampukan, dipersiapkan, diperkasakan untuk melakukan apa yang telah Tuhan sediakan bagi anda. Urapan yang khusus atas hidup kamu untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Engkau telah dipanggil dan dipilih untuk membawa kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan. The Holy Spirit empowers you to impart the fire's of Revival wherever you go. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥.......

God is preparing you for this time and season to be equipped and empowered in the Holy Spirit's power to bring the Gospel to everyone. Our  attitude and actions goes hand in hand with the works God is doing in us. Tuhan sedang mempersiapkan anda untuk generasi ini. Tuhan sedang mempersiapkan anda untuk pergerakan ini. Tuhan sedang mempersiapkan anda untuk membawa berita pertobatan dan pengampunan dosa-dosa bagi bangsa-bangsa. Persoalannya sekarang adalah, adakah anda sedang mengizinkan Tuhan untuk mempersiapkan diri anda? Ataupun anda selesa dengan keadaan anda dan zon selesa anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: