Tuesday, October 18, 2016

Revival: Builder of Generations

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk membina generasi ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Builder of Generations

Nehemiah 2:17  Then I said to them, "You see the distress that we [are] in, how Jerusalem [lies] waste, and its gates are burned with fire. Come and let us build the wall of Jerusalem, that we may no longer be a reproach. "

Nehemia 2:17 (TB)  Berkatalah aku kepada mereka: "Kamu lihat kemalangan yang kita alami, yakni Yerusalem telah menjadi reruntuhan dan pintu-pintu gerbangnya telah terbakar. Mari, kita bangun kembali tembok Yerusalem, supaya kita tidak lagi dicela."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #292. Tahukah anda bahawa Tuhan telah menetapkan anda menjadi seorang "pembina generasi"? GOD has the blueprint of this generation and generations to come and He has appointed you to build a God fearing generation. Tembok Yerusalem yang dibina pada masa Nehemia di bawah pimpinan Nehemia, kekal teguh sampai ke hari ini. Tuhan menggerakkan hati Nehemia untuk membina kembali tembok Yerusalem. He built it so that the generations to come would know what God has done in the past. Jika kita mau melihat generasi yang akan datang menjadi satu generasi yang takut kepada Tuhan, maka itu harus dimulai dari generasi yang ada sekarang, harus dimulai dengan anda dan saya.

1. Builder of Generations
1 Korintus 3:10 (TB)  Sesuai dengan kasih karunia Allah, yang dianugerahkan kepadaku, aku sebagai seorang ahli bangunan yang cakap telah meletakkan dasar, dan orang lain membangun terus di atasnya. Tetapi tiap-tiap orang harus memperhatikan, bagaimana ia harus membangun di atasnya.

🍲🍝 To build this generation, first we must allow God to build us. Once we're ready God will use you to build others.  To be a role model. To be an inspiration. To be a leader who leads with example. Seorang yang membangunkan generasi adalah seorang yang membina di atas dasar Firman Tuhan. Jika generasi sekarang teguh dalam Firman Tuhan, maka generasi yang akan datang akan mewarisi apa yang telah kita terima daripada Tuhan. If this generation is a God-fearing generation, I'm sure that the coming generation will inherit the blessings of God. Revival is a precious inheritance we have and it must be passed on from generation and generations to come.

TUHAN telah mempercayakan generasi ini kepada kita. Bagaimana kita mau membina generasi ini? Apakah anda membina generasi ini di atas dasar yang teguh ataupun di atas pasir? Dasar yang teguh Firman Tuhan. Pasir- segala hikmat dunia. Demikian pula bagaimana anda sedang membangunkan diri anda? Di atas dasar Firman Tuhan yang teguh atau di atas pasir? We are the key  🔑 for the coming generation. If this generation is living carelessly, don't dream of having a stronger generation ahead of us. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: