Monday, October 17, 2016

Revival: To reach out

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus menjangkau generasi ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To reach out

Proverbs 31:20  She extends her hand to the poor, Yes, she reaches out her hands to the needy.

Amsal 31:20 (TB)  Ia memberikan tangannya kepada yang tertindas, mengulurkan tangannya kepada yang miskin.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #291. Tahukah anda bahawa anda hanya mempunyai satu waktu yang berharga untuk hidup? Pergunakanlah setiap detik hidupmu untuk melakukan kehendak Tuhan. Each moment of our lives are so precious if you know how to use it. God can turn that moment into a movement of Revival if you have faith  to step out and to reach out. Setiap kita sedang menantikan supaya Tuhan membuka satu pintu untuk kita dengan harapan untuk menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang. Tetapi sebenarnya, Tuhan telah membuka pintu itu dan kita masih lagi tidak dapat melihatnya dan melangkah masuk ke dalam panggilannya melalui pintu itu. And here we are still praying for an open door.....  Oh My...

1. To reach out
Markus 1:17 (TB)  Yesus berkata kepada mereka: "Mari, ikutlah Aku dan kamu akan Kujadikan penjala manusia."

🍞 ☕ Revival is to reach out. Yes friends,  when you are revived, you also must reach out to the lost because when you were in the darkness, someone reached out to you. Revival yang sejati adalah apabila anda yang telah dibangkitkan oleh Tuhan mula mengikuti-Nya dengan segenap hatimu dan melakukan kehendak-Nya iaitu menjadi penjala manusia, pemenang jiwa, menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang. Revival Is NOT a future fantasy of 'SPIRITUAL THINGS' that is going to happen. Is already here NOW! Christ IN US, we are 'Revival'.

Kemungkinan anda berfikir bahawa Firman Tuhan ini di amsal 31 hanya untuk wanita sahaja. Sebenarnya ia bukan untuk wanita sahaja tetapi setiap orang yang percaya harus melakukannya iaitu memberikan tangannya kepada yang tertindas, mengulurkan tangannya kepada yang miskin. Memenangkan mereka yang masih dalam kegelapan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: