Friday, October 28, 2016

The Remains

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus maju di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The Remains

John 15:8  By this My Father is glorified, that you bear much fruit; so you will be My disciples.

Yohanes 15:8 (TB)  Dalam hal inilah Bapa-Ku dipermuliakan, yaitu jika kamu berbuah banyak dan dengan demikian kamu adalah murid-murid-Ku."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #302. Tahukah anda bahawa jika anda berbuah maka anda adalah Murid-Nya? GOD has chosen you and appointed you for a greater purpose so that the remains of Revival in us would produce fruits. Is there any remains of Revival in us? Masih menyala-nyalakah  kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita beberapa waktu yang lalu? Masih ada lagi kah saki baki kebangkitan rohani itu atau itu pun sudah tiada? Tinggal kenangan saja?

1. The Remains
Yohanes 15:16 (TB)  Bukan kamu yang memilih Aku, tetapi Akulah yang memilih kamu. Dan Aku telah menetapkan kamu, supaya kamu pergi dan menghasilkan buah dan buahmu itu tetap, supaya apa yang kamu minta kepada Bapa dalam nama-Ku, diberikan-Nya kepadamu.

☕ 🍞 God has chosen you so that you would GO and bear fruit and that your fruit may REMAIN. It is not in the season of sowing you are being attacked but it's in the season of reaping. Dan sebab itulah anda juga harus menjaga apa yang anda taburkan kadang-kadang yang anda taburkan itu dicuri oleh iblis maka anda tidak akan mendapatkan hasilnya. Tidak ada buah yang anda hasilkan. Revival ada benih anda dan apakah yang akan terjadi jika iblis datang mencuri, membunuh dan membinasakannya? Revival must Go on. Revival must bear fruit. Revival must remain.

Kemungkinan anda tidak memintanya, tetapi Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Akulah yang memilih kamu. Dan Aku telah menetapkan kamu,..." Maksudnya setiap orang percaya ada tanggungjawab dan tugasan yang telah dipercayakan oleh Tuhan kepada kita. Pemilihan itu adalah satu penghormatan kepada kita. Jadi kenapa masih ada yang tidak berbuah? Di sini datangnya persoalan itu, MASIH ADAKAH KEBANGKITAN ROHANI ITU DALAM HIDUP KITA? GOD has chosen you to bear fruits and fruits that remains, the remains of Revival. We supposed to be the one's who brings a change  and making a difference in one's life. But sometime we became the one's who hinder that change and making a difference in their life. We drag them to hell once again. Where is the work of Revival in our lives? GOD has chosen you and I to bear fruits and that your fruits must remain, the remains of Revival. Apa yang telah terjadi? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: