Wednesday, October 26, 2016

Revival: Receive to Respond

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan taburan firman TUHAN. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Receive to respond

Matthew 13:19  When anyone hears the word of the kingdom, and does not understand [it,] then the wicked [one] comes and snatches away what was sown in his heart. This is he who received seed by the wayside.

Matius 13:19 (TB)  Kepada setiap orang yang mendengar firman tentang Kerajaan Sorga, tetapi tidak mengertinya, datanglah si jahat dan merampas yang ditaburkan dalam hati orang itu; itulah benih yang ditaburkan di pinggir jalan.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #300. Tahukah anda bahawa iblis tidak kisah jika anda hanya sekadar menerima firman TUHAN, tetapi dia tidak senang jika anda meresponi firman TUHAN? The devil doesn't bother if you just  received the word of God but he becomes uneasy when you begin to respond to the word of God. Itulah sebabnya iblis aktif bekerja menghancurkan segalanya seperti yang tertulis di Yohanes 10:10a.

1. Receive to respond
Matius 13:23 (TB)  Yang ditaburkan di tanah yang baik ialah orang yang mendengar firman itu dan mengerti, dan karena itu ia berbuah, ada yang seratus kali lipat, ada yang enam puluh kali lipat, ada yang tiga puluh kali lipat."

🍞 ☕ Revival yang terjadi dalam kehidupan kita harus seharusnya membuatkan kita tetap setia dan berpegang teguh kepada Tuhan. Ramai yang mengalami kebangkitan rohani, selepas beberapa waktu api itu makin kecil dan terus tinggal abu saja. Mereka lupa akan apa yang telah Tuhan lakukan dalam hidup mereka. Mereka cepat tergoda dengan apa yang iblis berikan. Mereka sanggup murtad dan menyangkal Yesus hanya untuk wang ringgit. Di manakah perginya api yang menyala-nyala itu? Kenapa mereka mudah lupakan apa yang telah Tuhan lakukan? Kerana mereka hanya MENERIMA sahaja dan tidak MERESPONI. Revival yang terjadi di dalam hidup kita harus membawa perubahan dalam hidup kita. Kepenuhan hidup kita adalah hanya di dalam Kristus Yesus. Perubahan terjadi apabila kita terus menerus mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. Satu Tindakan susulan selepas Revival yang terjadi di dalam hidup kita adalah hidup yang berakar dan bertumbuh di dalam Yesus. Kamu telah menerima Kristus Yesus, Tuhan kita. Karena itu hendaklah hidupmu tetap di dalam Dia.

Saudara dan Saudari sekalian, jadilah seperti pokok yang BERAKAR, BERTUMBUH dan BERBUAH di dalam Tuhan. Maksudnya, bukan sahaja pokok ini berakar sangat mendalam dalam Firman Tuhan, tetapi ia bertumbuh juga. Pokok ini tidak hanya berakar dan bertumbuh tetapi dia berbuah juga. Inilah pokok yang sihat di dalam Tuhan. Kehidupan anda haruslah menghasilkan buah-buah pertobatan yang menjadi berkat kepada orang lain, iaitu kesaksian hidup anda. It's not about the QUANTITY of how many seeds you have sowed, but it's about the QUALITY of the each  seeds produce when it has grown up and start bearing fruits. Kita menerima apabila Tuhan berbicara supaya kita meresponi firman TUHAN. Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: