Sunday, October 9, 2016

Revival: I know your name

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan harapan dan masa depan yang cerah. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: I know your name

Isaiah 49:1  "Listen, O coastlands, to Me, And take heed, you peoples from afar! The LORD has called Me from the womb; From the matrix of My mother He has made mention of My name.

Yesaya 49:1 (TB)  Dengarkanlah aku, hai pulau-pulau, perhatikanlah, hai bangsa-bangsa yang jauh! TUHAN telah memanggil aku sejak dari kandungan telah menyebut namaku sejak dari perut ibuku.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #283. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mengenal nama anda sebelum anda lahir? You know friends, a true revival is when you realize that your Creator is well versed and knows everything about you from A to Z? TUHAN telah melihat masa depan kita. Tuhan tahu apakah keputusan yang akan kita ambil. The LORD has called you since you were in your mother's womb. TUHAN mengetahui, kalau kita duduk atau berdiri, Tuhan mengerti pikiran kita dari jauh. Tuhan memeriksa kita, kalau kita berjalan dan berbaring, segala jalan kita Tuhan maklumi. Sebab sebelum lidah kita mengeluarkan perkataan, sesungguhnya, semuanya telah Tuhan ketahui. Dari belakang dan dari depan Tuhan mengurung kita dan menaruh tangan-Nya ke atas kita. Terlalu ajaib bagi kita pengetahuan itu, terlalu tinggi, tidak sanggup kita mencapainya. Tuhan mengasihi anda.

1. I know your name
Yeremia 1:5 (TB)  "Sebelum Aku membentuk engkau dalam rahim ibumu, Aku telah mengenal engkau, dan sebelum engkau keluar dari kandungan, Aku telah menguduskan engkau, Aku telah menetapkan engkau menjadi nabi bagi bangsa-bangsa."

🍞 ☕ Revival is when you know that you're loved by God. Revival is when you serve the Lord who has called you. Apakah kita sedar akan kebenaran ini? Iblis ada macam-macam cara tipu helah untuk membutakan mata rohani kita dan terus membelenggu kita kerana dia tidak mahu anda mengenal kebenaran ini supaya anda tetap tidak akan ada, pengetahuan tentang panggilan Tuhan ke atas hidup anda serta pengenalan akan kasih-Nya yang telah menebus dosa anda dan saya. Adalah satu anugerah terindah di dalam hidup kita apabila kita mengenal kebenaran ini dan mengizinkan Tuhan bekerja di dalam hidup kita supaya kita dibangkitkan,  dipulihkan, diperbaharui dan dipersiapkan untuk melakukan kehendak-Nya.

Sebelum anda lahir, Tuhan sudah menetapkan bahwa anda akan menjadi nabi - menjadi hamba-Nya dan melakukan kehendak-Nya. Tuhan memiliki rencana bagi hidup setiap orang. Sasaran-Nya ialah agar kita hidup sesuai dengan kehendak-Nya sambil membiarkan Dia menggenapi rencana-Nya di dalam diri kita. Terkadang kita tidak memilih untuk melakukan kehendak-Nya kerana seribu satu alasan yang kita punya. Saudara dan Saudari sekalian, ketahuilah bahawa setiap kita harus memberikan pertanggungjawaban kita kepada sewaktu Dia datang kali kedua. GOD knows your yesterday, today and tomorrow. So what is the reason for us for not doing His will? Selagi anda di dalam keadaan itu,  tidak mungkin anda akan mencapai potensi yang ada di dalam hidup anda yang Tuhan telah lihat. GOD knows what you're capable of doing. It all takes a faith as a mustard seed for us to see His miracle and glory in our lives and through our lives. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: