Thursday, October 27, 2016

Revival: The harvest time

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa Roh Kudus yang luarbiasa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: The harvest time

2 Kings 13:20-21  Then Elisha died, and they buried him. And the [raiding] bands from Moab invaded the land in the spring of the year.
So it was, as they were burying a man, that suddenly they spied a band [of raiders;] and they put the man in the tomb of Elisha; and when the man was let down and touched the bones of Elisha, he revived and stood on his feet.

2 Raja-raja 13:20-21 (TB)  Sesudah itu matilah Elisa, lalu ia dikuburkan. Adapun gerombolan Moab sering memasuki negeri itu pada pergantian tahun.
Pada suatu kali orang sedang menguburkan mayat. Ketika mereka melihat gerombolan datang, dicampakkan merekalah mayat itu ke dalam kubur Elisa, lalu pergi. Dan demi mayat itu kena kepada tulang-tulang Elisa, maka hiduplah ia kembali dan bangun berdiri.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #301. Tahukah anda bahawa masa penuaian jiwa-jiwa adalah masanya di mana iblis aktif bekerja? The devil's art of war is this, he attacks when it is harvest season. When it seems that whatever you are trying to do for the kingdom of God and there's always a hindrance, let it be known to you that it is harvest time. Your hard time is harvest time.

1. The harvest time
Yoel 3:13 (TB)  Ayunkanlah sabit, sebab sudah masak tuaian; marilah, iriklah, sebab sudah penuh tempat anggur; tempat-tempat pemerasan kelimpahan, sebab banyak kejahatan mereka.

☕🍞 The band of raiders comes every year at the same timing. Therefore, friends you must also know when the devil does his works. The art of devil's war or attacks. Dia selalu berusaha untuk membunuh, mencuri dan membinasakan segala sesuatu yang Tuhan telah percayakan kepada anda untuk lakukan dan dia tahu bila saatnya untuk menyerang. Anda juga harus tahu bahawa kerana perjuangan kita bukanlah melawan darah dan daging tetapi melawan segala penguasa dan roh-roh jahat di udara. This is not physical warfare but spiritual warfare.

Jika anda membaca Firman Tuhan tadi, Elisha mati begitu saja. Jangan biarkan kebangkitan rohani yang telah anda alami mati begitu saja. Kerana iblis sangat giat dan menanti-nantikan saatnya anda give up dan kecundang dalam hidup anda. Tetapi ada sesuatu yang tersembunyi di dalam jasad Elisa apabila mayat seseorang telah dibuang di dalam kubur Elisa dan tiba-tiba mayat itu dibangkitkan kembali dan menjadi hidup. Di dalam anda juga ada kuasa itu, iaitu kuasa Roh Kudus yang mampu membangkitkan anda kembali jika anda terus memberikan diri anda kepada pekerjaan Roh Kudus. Jadi Bersiap-siaplah untuk tuaian yang besar ini. Kerana Tuhan mau memakai kehidupan anda untuk menyatakan terang-Nya kepada bangsa-bangsa dan generasi ini. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: