Wednesday, October 5, 2016

Revival: I am doing a New thing

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan anggur baru. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: I am doing a New thing

Luke 5:37  And no one puts new wine into old wineskins; or else the new wine will burst the wineskins and be spilled, and the wineskins will be ruined.

Lukas 5:37 (TB)  Demikian juga tidak seorang pun mengisikan anggur yang baru ke dalam kantong kulit yang tua, karena jika demikian, anggur yang baru itu akan mengoyakkan kantong itu dan anggur itu akan terbuang dan kantong itu pun hancur.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #279. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang melakukan perkara yang baru dan bukannya perkara yang seterusnya? GOD is doing a new thing in your life today. He is not doing the next thing but a NEW THING. Mungkin anda berfikir bahawa Revival yang terjadi adalah pekerjaan Tuhan yang seterusnya dalam hidup kita. Sebenarnya salah fikiran kita itu. Revival adalah bukannya pekerjaan Tuhan yang seterusnya tetapi ia adalah PEKERJAAN YANG BARU TUHAN LAKUKAN dalam hidup kita. That's why it is written "behold I will do a NEW THING.... " not the next thing. A new wine cannot be poured into the old wineskins. TUHAN melakukan pekerjaan yang baru dan belumkah anda mengetahuinya, mengertinya dan melihatnya? Revival adalah proses di mana Tuhan membangkitkan dan dia memperbaharui kita. Tuhan menyelamatkan kita daripada perhambaan kepada dosa dan memperbaharui kita menjadi ciptaan yang baru supaya manusia yang lama tidak akan ada lagi di dalam kita.

1. I am doing a New thing
Yesaya 43:19 (TB)  Lihat, Aku hendak membuat sesuatu yang baru, yang sekarang sudah tumbuh, belumkah kamu mengetahuinya? Ya, Aku hendak membuat jalan di padang gurun dan sungai-sungai di padang belantara.

☕ 🍞 Friends, today marks the 43rd anniversary of Bario Revival. The Revival that happened in Bario on the 4th of October 1973. And this time around God is bringing the Storm of Revival but, HE IS DOING A NEW THING. Pekerjaan yang baru harus dimulai dari dasar yang baru. Anda tidak dapat mendirikan pelayanan yang baru atas dasar pengalaman yang lama. Anda tidak dapat dibangkitkan kembali jikalau anda masih berpegang kepada cara hidup yang lama. Mesir tidak dapat bercampur dengan tanah perjanjian yang Tuhan telah sediakan. Anggur lama tidak boleh bercampur dengan yang baru.

Perubahan dan pembaharuan terjadi apabila ada kerelaan hatibkita yang mau dipulihkan. Apapun dari kita saja itu samada mau bangkit atau terus mau berada dalam zon kemunduran. Anda sendiri sudah tau panggilan Tuhan ke atas hidup anda tetapi masih mau rasa kasihan sama diri sendiri "oh saya begini la, begitu la, macam ni la, macam itu la" dan sampai kesudahan tetap di sana juga dan tidak bergerak langsung. Pekerjaan Tuhan selalu baru dalam hidup kita terkadang kita sendiri yang tidak mau. GOD is interested in doing a new thing in your life today. The coming revival, God says I am doing a new thing, do you not perceive it? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: