Saturday, October 22, 2016

Revival: One Word

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memulihkan kita kembali. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: One Word

2 Kings 6:5-7  But as one was cutting down a tree, the iron [ax head] fell into the water; and he cried out and said, "Alas, master! For it was borrowed. "
So the man of God said, "Where did it fall? " And he showed him the place. So he cut off a stick, and threw [it] in there; and he made the iron float.
Therefore he said, "Pick [it] up for yourself. " So he reached out his hand and took it.

2 Raja-raja 6:5-7 (TB)  Dan terjadilah, ketika seorang sedang menumbangkan sebatang pohon, jatuhlah mata kapaknya ke dalam air. Lalu berteriak-teriaklah ia: "Wahai tuanku! Itu barang pinjaman!"
Tetapi berkatalah abdi Allah: "Ke mana jatuhnya?" Lalu orang itu menunjukkan tempat itu kepadanya. Kemudian Elisa memotong sepotong kayu, lalu dilemparkannya ke sana, maka timbullah mata kapak itu dibuatnya.
Lalu katanya: "Ambillah." Orang itu mengulurkan tangannya dan mengambilnya.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #296. Tahukah anda bahawa satu perkataan dari mulut Tuhan dapat menyelamatkan anda? There might be some things that you may have lost in your life just like this ax head, and revival happens so that you may recover the things you have lost. All your dreams, your passion, your calling. Elisha berkata, "di mana ia jatuh?" Lalu mereka membawa dia ke tempat itu dan menunjukkan kepada dia. Kita harus kembali ke tempat di mana kita telah kehilangan semua itu. You must not let it die nor sink. This is why God brought revival in your life so that you would recover back and be realigned to the word of God and His purposes.

1. One Word
Ulangan 2:2 (TB)  Lalu berfirmanlah TUHAN kepadaku, demikian:

☕🍞 Satu perkataan daripada mulut Tuhan sangat berkuasa untuk membangkitkan kita kembali. At that one word Elisha spoke to them, the iron ax head begin to float on the water, how much more the Word of God, when it is released into your life? You will literally witness the demonstration of the power of God in your life. Anda telah datang begitu jauh dalam pelayanan ini. Tuhan telah mengambil anda ke saat di puncak dan ke saat di lembah. Anda tidak boleh mengalah saat ini. Biarpun ia sepertinya tidak ada apapun yang sedang terjadi tetapi ketahuilah bahawa anda hanya perlu satu perkataan dari mulut Tuhan untuk membangkitkan anda kembali dan melaksanakan tujuan serta kehendak Tuhan.

Apakah impian anda, cita-cita anda, panggilan anda,  pelayanan yang anda lakukan, kerjaya anda semuanya telah tenggelam sepertimana mata kapak yang telah jatuh dan tenggelam itu? Saudara dan saudari sekalian,  anda hanya perlukan satu bisikan suara Tuhan untuk menghidupkan semua itu Kembali. Apakah anda sedang mengizinkan Firman Tuhan berbicara ke dalam setiap situasi hidup anda? Apakah anda sedang mendengarkan suara Tuhan di dalam di dalam setiap keadaan hidup anda? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: