Monday, October 10, 2016

Revival: His perfect work in us

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperlihatkan pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa di dalam hidup kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: His perfect work in us.

Philippians 2:13  for it is God who works in you both to will and to do for [His] good pleasure.

Filipi 2:13 (TB)  karena Allahlah yang mengerjakan di dalam kamu baik kemauan maupun pekerjaan menurut kerelaan-Nya.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #284. Tahukah anda bahawa Tuhan mengerjakan pekerjaan yang luarbiasa di dalam hidup kita? There's no one and nothing is able to do a good and marvelous work in our lives except God. Why? Because He is our Creator. He knows what's good and perfect for us. TUHAN telah menciptakan kita supaya kita meneruskan pekerjaan-Nya di bumi ini iaitu melakukan kehendak-Nya kerana Tuhan sentiasa bekerja di kalangan kita untuk membuat kita mahu dan sanggup melakukan apa yang dikehendaki-Nya.

1. His perfect work in us
Yohanes 6:28-29 (TB)  Lalu kata mereka kepada-Nya: "Apakah yang harus kami perbuat, supaya kami mengerjakan pekerjaan yang dikehendaki Allah?"
Jawab Yesus kepada mereka: "Inilah pekerjaan yang dikehendaki Allah, yaitu hendaklah kamu percaya kepada Dia yang telah diutus Allah."

🍞 ☕ Revival is when you are willing to trust and believe God with your life. Your trust in God will never be rusted. Kerana kita ini buatan Allah, diciptakan dalam Kristus Yesus untuk melakukan pekerjaan baik, yang dipersiapkan Allah sebelumnya. Ia mau, supaya kita hidup di dalamnya. Anda telah diperkasakan dan dipersiapkan untuk melakukan pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa yang belum pernah kita lihat, dengar dan fikirkan. Ya, Tuhan telah mempersiapkan dan memperkasakan anda untuk musim ini, untuk generasi ini.  He has empowered you and prepared you for this season and for this generation. You are empowered to Impart the Revival fire 🔥 🔥 🔥 wherever you are. Anda telah diperkasakan dan telah dipersiapkan untuk terus berjuang menyebarkan api Kebangkitan rohani itu kepada setiap orang yang terbelenggu dan yang masih dalam kegelapan. You are His workmanship. Diciptakan dalam Kristus Yesus untuk melakukan kehendak Tuhan dan amanat Agung Tuhan.

Bertumbuh, bertumbuh, terus bertumbuh! Itulah kenyataan hidup kita seharusnya tiap hari dalam Kristus! Pekerjaan Tuhan di dalam hidup kita tidak akan pernah berhenti selagi kita masih hidup. Pekerjaan Tuhan di dalam hidup kita adalah untuk terus membentuk kita menjadi bejana-Nya yang indah. Tuhan membentuk kita seturut kehendak-Nya sehingga kita mencapai potensi sebenar kita untuk melakukan kehendak-Nya. Apakah anda Tuhan memakai anda seturut kehendak-Nya? Pekerjaan-Nya adalah untuk pembentukan pribadi kita. Apakah respon anda hari ini.......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: