Monday, October 3, 2016

Revival: Forget Egypt and move

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh harapan dan masa depan yang cerah. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Forget Egypt and move on

Isaiah 43:18-19  " Do not remember the former things, Nor consider the things of old.
Behold, I will do a new thing, Now it shall spring forth; Shall you not know it? I will even make a road in the wilderness [And] rivers in the desert.

Yesaya 43:18-19 (TB)  firman-Nya: "Janganlah ingat-ingat hal-hal yang dahulu, dan janganlah perhatikan hal-hal yang dari zaman purbakala!
Lihat, Aku hendak membuat sesuatu yang baru, yang sekarang sudah tumbuh, belumkah kamu mengetahuinya? Ya, Aku hendak membuat jalan di padang gurun dan sungai-sungai di padang belantara.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #277. Tahukah anda bahawa Tuhan mau anda bukan sahaja keluar daripada "Mesir" tetapi juga melupakan "Mesir". Many of us still lingering in the memories of Egypt. They are still living in their yesterday and not living in their today which preventing them from stepping into their tomorrow. TUHAN sedang memanggil kita untuk keluar dan juga melupakan cara hidup kita yang lama dan lihat kepada kehidupan yang telah disediakan oleh Tuhan. Many feel so comfortable with their Egypt. Ramai yang masih selesa dengan Mesir mereka sehinggakan itu menjadi penghalang kepada memasuki tanah perjanjian yang Tuhan telah sediakan. Apa yang sepatutnya mengambil masa 40 hari telah menjadi 40 tahun. Perjalanan keluar dari Mesir ke tanah perjanjian itu adalah satu proses pembaharuan dan pembentukan oleh Tuhan. Kenapa mereka tidak sampai ke tanah perjanjian itu dalam masa satu atau 4 hari? Kenapa harus 40 tahun lamanya? Kerana mereka masih belum sedia untuk memasuki tanah perjanjian itu. Kerana mereka masih mengangkat dan mengagungkan cara hidup mereka yang lama bersama mereka dalam perjalanan itu. They fear that the promised land will not be as good as Egypt, but they do not know that it is much more good a land that's filled with milk and honey God has prepared the  best for them.

1. Forget "Egypt" and move on
Yesaya 43:19 (TB)  Lihat, Aku hendak membuat sesuatu yang baru, yang sekarang sudah tumbuh, belumkah kamu mengetahuinya? Ya, Aku hendak membuat jalan di padang gurun dan sungai-sungai di padang belantara.

☕🍞 Revival adalah pekerjaan Tuhan untuk melakukan pembaharuan di dalam hidup kita. GOD isn't doing the next thing in your life but HE IS DOING A NEW THING. For that new to come, the old must be disposed. Ramai di antara kita masih lagi memikul ingatan-ingatan serta perkara-perkara dari Mesir. Memikul beban dosa, karakter dan sikap kita yang tidak menyenangkan hati Tuhan, pesta pora, kemabukkan, pencabulan dan sebagainya dari Mesir dan berjalan dalam perjalanan menuju ke tanah perjanjian. Tidak boleh kawan... Tidak boleh begitu. Kita harus KELUAR dari Mesir, LUPAKAN Mesir dan LIHAT kepada tanah perjanjian Tuhan. Forget Egypt and move on. Let go of Egypt, Let God to intervene and move on.

Get rid of that filthy life we are living. When you walk with God,  leave behind the Egypt and look to Jesus and move  on. Janganlah membiarkan kehidupan kita yang lama menghambat kita daripada memasuki tanah perjanjian yang lebih dahsyat dan lebih luarbiasa daripada Mesir. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: