Thursday, October 20, 2016

Revival: New life in Jesus

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kehidupan yang baru. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: New life in Jesus

Romans 6:4  Therefore we were buried with Him through baptism into death, that just as Christ was raised from the dead by the glory of the Father, even so we also should walk in newness of life.

Roma 6:4 (TB)  Dengan demikian kita telah dikuburkan bersama-sama dengan Dia oleh baptisan dalam kematian, supaya, sama seperti Kristus telah dibangkitkan dari antara orang mati oleh kemuliaan Bapa, demikian juga kita akan hidup dalam hidup yang baru. 

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #294. Tahukah anda bahawa di dalam Tuhan Yesus ada kehidupan yang baru? In Jesus there's fullness of life. He is the source of our life. Revival is an act to revive which also means we are revived in Jesus which means we come alive in Jesus Christ. Anda harus tau kebenaran ini. Apabila kita bertobat dan berbalik kepada TUHAN dengan segenap hati dan percaya kepada-Nya, mengaku sebagai Tuhan dan Penyelamat kita, telah dibaptiskan bersama dengan Kristus Yesus, maka maksudnya kehidupan anda yang lama juga telah dikuburkan. Tuhan membangkitkan anda kembali supaya anda mulai hidup baru di dalam  Tuhan. Apa yang telah dikuburkan janganlah kita pergi menggali kembali.

1. New life in Jesus
2 Korintus 5:17 (TB)  Jadi siapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru: yang lama sudah berlalu, sesungguhnya yang baru sudah datang.

🍞☕ Bagi orang Kristen baptisan melambangkan kematian dan kebangkitan orang percaya bersama dengan Kristus, namun bukan itu saja. Apabila disertai iman yang sejati, baptisan adalah unsur penolakan dosa kita dan komitmen kepada Kristus, yang menghasilkan aliran kasih karunia yang terus-menerus dan hidup kekal bagi kita. Revival sepatutnya menghasilkan buah-buah pertobatan dan perubahan dalam hidup kita? Revival bermaksud pertobatan yang membawa perubahan dan transformasi di dalam hidup kita, tetapi jika tidak ada perubahan yang terjadi dan sikap kita, karakter kita, tingkah laku kita, masih sama saja seperti yang dulu, ada satu masalah yang besar di situ.

Jadi siapa yang ada di dalam Kristus, ia adalah ciptaan baru. Lihat betul betul ayat ini. Proses "penciptaan baru" ini terjadi APABILA ANDA BERADA DI DALAM KRISTUS YESUS." Tidak mungkin kita menjadi ciptaan baru jika kita tinggal di luar Yesus. Tidak mungkin kita diselamatkan, diampunkan, dibangkitkan, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan, dipersiapkan, dan dipenuhi jika kita tinggal di luar Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamat kita. Kita tinggalkan dan kuburkan cara hidup kita yang lama. Kita telah mati dan telah tinggalkan cara hidup kita yang lama, yang semuanya sia-sia dan tak bererti lagi. Ayuh kita serahkan hidup ini di mezbah Tuhan, jadikanlah kami seperti yang Engkau ingini. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: