Thursday, July 26, 2018

Revival : According to His will

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : According to His will

1 John 5:14 (NKJV)  Now this is the confidence that we have in Him, that if we ask anything according to His will, He hears us.

1 Yohanes 5:14 (TB)  Dan inilah keberanian percaya kita kepada-Nya, yaitu bahwa Ia mengabulkan doa kita, jikalau kita meminta sesuatu kepada-Nya menurut kehendak-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #207. Tahukah anda bahawa Tuhan mengabulkan doa kita seturut kehendak-NYA? Dalam doa kita, kita harus tunduk pada Allah dan memohon supaya kehendak-Nya terjadi dalam kehidupan kita. Kita mengetahui kehendak Allah dalam banyak hal kerana telah dinyatakan dalam Alkitab. Pada saat lain kehendak-Nya itu hanya dapat diketahui ketika kita sungguh-sungguh mencarinya. Setelah kita mengetahui kehendak-Nya mengenai suatu hal tertentu, maka kita dapat meminta dengan yakin dan beriman. Apabila kita melakukan ini, kita mengetahui bahawa Dia mendengarkan kita dan bahawa maksud-Nya bagi kita akan tercapai.

☕ 🍞 Yang dijanjikan ialah bahwa Allah pasti mendengar doa kita, dan termasuk di dalamnya pengertian bahawa Dia mengabulkan permohonan kita apabila kita meminta seturut kehendak-NYA. Terkadang kita meminta hanya sekadar untuk memuaskan keinginan kita dan bila permintaan itu tidak dikabulkan nah, mulalah kita marah 😡 sama Tuhan. Kita memiliki keberanian menghampiri Allah dalam doa. Allah akan mengabulkan doa yang disampaikan sesuai kehendak-Nya. I am confident that when I pray according to His will, God will answer my prayers. In this I am confident! Kehendak Tuhan adalah supaya kita mengenal dan percaya kepada Tuhan Yesus serta bersyukur di dalam apa jua keadaan yang sedang kita lewati hari ini. Kunci kepada doa yang berhasil adalah percaya dan bersyukur.

Yang dikehendaki oleh Tuhan adalah supaya kita mengucapkan syukur di dalam segala hal. Manakala kehendak Tuhan adalah supaya kita hidup kudus dan tidak bercela. Kita dapat menghampiri Tuhan dengan doa kita hanya melalui Yesus Kristus kerana Dialah kekudusan kita. Saudara dan saudari sekalian, jika pada hari ini doa anda masih belum terjawab, selidiki kembali cara doa kita. Adakah kita sedang mendeklarasikan janji-Nya di dalam doa kita? Our Prayers and the Promises of God, works hand in hand. Nyatakan janji-Nya di dalam doa kita, percaya, bersyukurlah dan lihatlah pekerjaan-Nya yang luarbiasa terjadi. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: