Monday, July 16, 2018

Revival : God is Light

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : God is light

1 John 1:5 (NKJV)  This is the message which we have heard from Him and declare to you, that God is light and in Him is no darkness at all.

1 Yohanes 1:5 (TB)  Dan inilah berita, yang telah kami dengar dari Dia, dan yang kami sampaikan kepada kamu: Allah adalah terang dan di dalam Dia sama sekali tidak ada kegelapan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #197. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus menerangi kehidupan kita? Seorang yang hidup dalam terang bukan tampak dari pengakuannya tetapi bagaimana ia hidup dalam kebenaran firman Tuhan. Seandainya pun ia rajin beribadah setiap minggu, rajin melayani, dan rajin mengadakan ibadah keluarga, belum dapat dipastikan bahwa ia hidup dalam terang, mungkin ia hanya melakukan semuanya itu secara rutin. Namun seorang yang sungguh-sungguh hidup benar di hadapan Tuhan, sudah dapat dipastikan bahwa ia hidup dalam terang.

☕ 🍞 Seorang yang hidup dalam terang, hidupnya telah disucikan oleh darah Yesus Kristus. Ia bersekutu dengan Allah kerana Allah adalah terang dan di dalam diri-Nya sama sekali tidak ada kegelapan. Ia hidup dalam terang bukan kerana kebaikan dan kemampuan sendiri untuk hidup suci, sebaliknya ia menyadari sebagai manusia yang berdosa dan mengakuinya di hadapan Allah serta minta pengampunan. Dengan demikian hidupnya menjadi suci. Jadi adalah tidak benar bila ada seorang yang mengatakan telah hidup dalam terang dengan alasan ia tidak berbuat dosa, padahal semua manusia berdosa.

Dahulu kita hidup di dalam kegelapan kemudian diselamatkan oleh Tuhan Yesus melalui karya-Nya di kayu salib dan telah dibawa ke terang-Nya yang ajaib. Kita yang telah melihat terang itu harus juga memancarkan terang-Nya di mana pun kita berada. Yesus berkata bahawa kita adalah terang dan garam dunia ini. Jadi kita memiliki satu tujuan yang mutlak dan mulia iaitu menjadi TERANG dan GARAM dunia ini. Inilah maksudnya kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita. Untuk inilah Tuhan membangkitkan kita kembali. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: