Monday, July 30, 2018

Revival : Remain Faithful

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Remain Faithful


Revelation 2:10 (NKJV)  Do not fear any of those things which you are about to suffer. Indeed, the devil is about to throw some of you into prison, that you may be tested, and you will have tribulation ten days. Be faithful until death, and I will give you the crown of life.

Wahyu 2:10 (TB)  Jangan takut terhadap apa yang harus engkau derita! Sesungguhnya Iblis akan melemparkan beberapa orang dari antaramu ke dalam penjara supaya kamu dicobai dan kamu akan beroleh kesusahan selama sepuluh hari. Hendaklah engkau setia sampai mati, dan Aku akan mengaruniakan kepadamu mahkota kehidupan.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #211. Tahukah anda bahawa Tuhan meminta kita supaya tetap setia? Kesetiaan yang Tuhan Yesus tuntut daripada kita semua adalah sesuatu yang betul² mencabar iman kita. Sanggupkah kita setia kepada Tuhan Yesus sampai ke akhir nafas kita? Atau adakah kemungkinan bahawa kita beralih kesetiaan? Sepertimana Yesus setia sampai ke Kayu Salib, demikian juga Dia menuntut kesetiaan yang sama daripada kita semua. Biar apa sekalipun yang terjadi di dalam hidup kita, tetap setia!

☕ 🍞 Pada hari ini saya terdorong untuk merenungkan tentang kata "KESETIAAN" ini. Revival is all about us standing strong 💪 and remain faithful to God even in the midst of persecution. Daniel berketetapan untuk tidak menajiskan dirinya dengan segala sesuatu yang ditawarkan kepada dia dan juga dia berketetapan untuk tidak tunduk kepada dewa-dewa berhala. Remain faithful no matter how deep the pain and suffering is, we must endure and persevere it. Persistence, endurance, perseverance and patience. Apabila anda dibangkitkan,  maka biar apapun yang terjadi, biar apapun yang anda alami, kemungkinan besar juga ada yang tidak suka dengan anda, kemungkinan juga ada yang tidak suka anda beribadah kepada Tuhan yang benar dan mencuba macam-macam cara untuk menyakiti anda dari segi perkataan, dan tingkah laku, mungkin juga ada yang tidak suka cara anda. Tetap setia dan beribadah kepada Tuhan Yesus. Sepertimana Daniel berketetapan untuk tidak menajiskan dirinya dengan segala sesuatu yang ditawarkan kepada dia, demikianlah juga kita biar apapun orang cakap ataupun kecam anda, jangan  pedulikan mereka, tetapi tetap setia dan beribadah kepada Tuhan.

Kepercayaan dan kesetiaan kita haruslah kepada Tuhan Yesus. Tetap setia dalam segala pencobaan, badai serta penganiayaan dan penderitaan!! Janganlah kerana keadaan sekeliling anda tidak seperti yang anda inginkan, terus anda beralih kesetiaan anda daripada Tuhan. Jika kita mau setia kepada pasangan kita, keluarga kita dan kepada siapa saja, belajarlah terlebih dahulu untuk setia kepada TUHAN YESUS! Setia sampai mati! Itulah yang Tuhan minta daripada kita! Bagaimana keadaan kesetiaan anda di dalam Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: