Thursday, July 12, 2018

Revival : Be Sober Be Vigilant

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Be Sober Be Vigilant

1 Peter 5:8-9 (NKJV)
8 Be sober, be vigilant; because your adversary the devil walks about like a roaring lion, seeking whom he may devour.
9 Resist him, steadfast in the faith, knowing that the same sufferings are experienced by your brotherhood in the world.

1 Petrus 5:8-9 (TB)
8 Sadarlah dan berjaga-jagalah! Lawanmu, si Iblis, berjalan keliling sama seperti singa yang mengaum-aum dan mencari orang yang dapat ditelannya.
9 Lawanlah dia dengan iman yang teguh, sebab kamu tahu, bahwa semua saudaramu di seluruh dunia menanggung penderitaan yang sama.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #193. Tahukah anda bahawa iblis sedang mencari mangsanya? Ketika umat manusia jatuh dalam dosa, Iblis menjadi penguasa dunia ini. Iblis menguasai seluruh dunia, meronda di bumi, dan menjadi pemimpin dari pasukan roh-roh jahat yang dipakainya untuk memperbudak dan menawan mereka yang di luar Kristus. Hanya orang percaya kepada Tuhan Yesus telah dibebaskan dari kuasanya. Namun, seperti singa yang mengaum-ngaum, dia tetap menjadi ancaman bagi orang percaya dan berusaha untuk membinasakan mereka, khususnya melalui pengalaman penderitaan. Iblis akan secara rohani membinasakan seseorang yang meninggalkan perlindungan Allah. Oleh iman kita dalam darah Kristus, peperangan rohani kita oleh Roh Kudus dan doa-doa kita kepada Allah, kita dilengkapi penuh untuk mengalahkan muslihat Iblis, melawan dia dan berdiri teguh dalam iman. "Roh yang ada di dalam kamu lebih besar daripada roh yang ada di dalam dunia".

☕ 🍞 Jangan fikir enteng saudara dan saudari sekalian. Iblis ini dia tahu masanya semakin suntuk lalu dia melakukan apa saja yang dia dapat lakukan supaya orang-orang yang beriman dan percaya kepada Tuhan Yesus jatuh dalam dosa lagi dan lagi. Iblis ini licik dalam menggunakan segala macam taktik kotornya supaya orang Kristian kecundang. Jika anda pernah menonton "National Geography", seringkali mereka bercerita tentang kehidupan liar. Sifat singa adalah, jika dia lapar maka dia akan memburu. Mangsanya sudah kelihatan dan dia sabar menunggu sehingga mangsanya tidak berjaga-jaga lalu ia akan terus menerkam mangsanya. Begitu juga iblis. Dia menunggu masanya anda tidak berjaga-jaga lalu dia menerkam anda. Sebab itulah Petrus katakan "berjaga-jagalah".

Bagaimana kita harus berjaga-jaga? Yesus berkata "Matius 26:41 (TB)  BERJAGA-JAGALAH dan BERDOALAH, supaya kamu jangan jatuh ke dalam pencobaan: roh memang penurut, tetapi daging lemah." Dan lawanlah iblis dengan iman yang kuat dan teguh serta tunduklah kepada Allah, dan lawanlah Iblis, maka ia akan lari dari padamu! Nah, saudara dan saudari sekalian, sekarang kita jelas tahu bahawa iblis menggunakan kelemahan kedagingan manusia untuk memerangkap mereka dan menjatuhkan mereka. Oleh kerana itu, pastikan anda senantiasa berjaga-jaga, berdoa, peka dengan apa yang sedang terjadi di alam Roh dan juga persekitaran anda, serta pastikan iman anda tidak tergoyahkan saat anda dicobai. Saya berdoa supaya anda tetap sedar, berjaga-jaga dan terus beriman serta berdiri teguh di dalam Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: