Saturday, July 14, 2018

Revival : Be diligent to be found in Him

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Be diligent to be found by Him

2 Peter 3:14 (NKJV)  Therefore, beloved, looking forward to these things, be diligent to be found by Him in peace, without spot and blameless;

2 Petrus 3:14 (TB)  Sebab itu, saudara-saudaraku yang kekasih, sambil menantikan semuanya ini, kamu harus berusaha, supaya kamu kedapatan tak bercacat dan tak bernoda di hadapan-Nya, dalam perdamaian dengan Dia.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #195. Tahukah anda bahawa kita harus kedapatan tidak bercacat dan tak bernoda di hadapan-Nya? Dalam menantikan penggenapan janji Allah akan kedatangan Kristus yang kedua, orang Kristian harus aktif mempersiapkan dirinya. Tujuannya adalah ketika hari itu tiba, orang Kristian kedapatan tidak bercacat dan tidak bernoda di hadapan-Nya. Kerana kehidupan orang Kristian dapat diibaratkan seperti seorang pengendara sepeda. Untuk tetap mempertahankan keseimbangan tubuhnya, sepeda tersebut harus terus dikayuh, hingga tiba pada tujuan yang dikehendakinya dengan selamat.

☕ 🍞 Orang yang tidak percaya mengatakan bahawa penantian itu satu kesengsaraan namun bagi orang Kristian, penantian itu penuh dengan pengharapan! We are all waiting for a miracle from God. While waiting, never lose hope and faith in God because waiting time is never a wasted time. Your miracle is just around the corner. Focus on God. Hold on to His promises. Declare it everyday and in every situation and witness the miracle taking place. Sambil menantikan semuanya itu kamu harus berusaha. Desakan yang diulang kembali bagi pengharapan kristiani sebagai motivasi untuk hidup waspada dan kudus. Berusaha dapat diterjemahkan dengan biasakan dirimu. Berusahalah hidup damai dengan semua orang dan kejarlah kekudusan, sebab tanpa kekudusan tidak seorang pun akan melihat Tuhan.

Petrus mengingatkan jemaatnya bahawa kalau Tuhan belum datang kembali, itu kerana Dia panjang sabar dan memberi kesempatan kepada manusia supaya bertobat. Hal itu juga berarti kesempatan bagi anak-anak Tuhan melayani-Nya dengan memberitakan Injil masih terbuka. Kelak apabila Dia sudah datang, penghakiman dahsyat tidak terelakkan. Siapa pun yang kedapatan hidup di dalam dosa, tidak akan dapat melarikan diri dari murka Allah. Hari Tuhan pasti dahsyat dan mengerikan bagi orang yang tidak bertobat dan yang berkanjang di dalam dosa. Petrus mengingatkan bahwa penghakiman Allah akan menghanguskan semua kenajisan dan dosa. Hal itu berarti, orang percaya tidak boleh hidup sembarangan, bermain-main dengan dosa. Kita harus senantiasa menjaga hidup kita kudus dan tak bercacat. Bila Tuhan Yesus telah kembali, kita akan menikmati persekutuan kekal dengan Dia! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: