Friday, July 27, 2018

Revival : Pray for me, brother.

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Pray for me, brother.

1 John 5:16 (NKJV)  If anyone sees his brother sinning a sin which does not lead to death, he will ask, and He will give him life for those who commit sin not leading to death. There is sin leading to death. I do not say that he should pray about that.

1 Yohanes 5:16 (TB)  Kalau ada seorang melihat saudaranya berbuat dosa, yaitu dosa yang tidak mendatangkan maut, hendaklah ia berdoa kepada Allah dan Dia akan memberikan hidup kepadanya, yaitu mereka, yang berbuat dosa yang tidak mendatangkan maut. Ada dosa yang mendatangkan maut: tentang itu tidak kukatakan, bahwa ia harus berdoa.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #208. Tahukah anda bahawa kita harus berdoa bagi saudara seiman kita? Yohanes menunjuk kepada semacam doa yang sesuai dengan kehendak Allah sehingga kita yakin bahawa doa kita akan terjawab  yaitu doa bagi orang percaya yang lemah rohaninya yang memerlukan dukungan doa umat Allah untuk memberikan hidup dan kasih karunia kepada mereka. Saudara seiman kita, para pemimpin dan pelayan gereja serta seluruh jemaat Tuhan memerlukan doa kita supaya kerohanian mereka yang lemah diperkukuhkan serta diperkuatkan kembali supaya mereka tidak jatuh ke dalam dosa dan pencobaan.

☕ 🍞 Kita harus berdoa supaya Allah akan mengatur kehidupan mereka sedemikian hingga ada kesempatan untuk sekali lagi menerima keselamatan Allah di dalam Kristus. Mereka yang sudah bertobat dan ingin bebas dari segala sesuatu yang tidak disenangi oleh Allah juga memerlukan pertolongan serta dukungan doa kita dalam mengalahkan kuasa Iblis dan dosa. Bagi orang semacam itu kita sebagai gereja, satu tubuh Kristus harus berdoa agar Allah berkenan memberikan "hidup". "Hidup" di sini berarti pemulihan kekuatan rohani dan kasih karunia Allah. Orang yang sudah mati rohani ini hanya dapat diberikan hidup, jika ia bertobat dan berbalik kepada Allah. Disebabkan oleh itulah kita HARUS berdoa untuk mereka!

Generasi ini memerlukan doa kita. Saya memerlukan doa anda. Pastor memerlukan doa anda. Pemimpin gereja memerlukan doa anda. Jemaat Tuhan memerlukan doa anda. Gereja gereja memerlukan doa anda. Negara kita memerlukan doa anda. Ramai yang kecundang imannya kerana melayan nafsu kedagingan mereka serta tidak tahan godaan dunia ini kerana mereka pun manusia seperti kita ini dan disebabkan itulah kita HARUS BERDOA supaya mereka tetap kuat 💪🏼 dan teguh di dalam iman kepercayaan mereka! We should pray for others, as well as for ourselves, beseeching the Lord to pardon and recover the fallen, as well as to relieve the tempted and afflicted. And let us be truly thankful that no sin, of which any one truly repents, is unto death. Sudahkah anda berdoa untuk saudara seiman anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: