Saturday, July 28, 2018

Revival : The Deceivers

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Deceivers

2 John 1:7 (NKJV)  For many deceivers have gone out into the world who do not confess Jesus Christ as coming in the flesh. This is a deceiver and an antichrist.

2 Yohanes 1:7 (TB)  Sebab banyak penyesat telah muncul dan pergi ke seluruh dunia, yang tidak mengaku, bahwa Yesus Kristus telah datang sebagai manusia. Itu adalah si penyesat dan antikristus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #209. Tahukah anda bahawa terdapat banyak pengajar ajaran sesat berkeliaran di sana sini? Yohanes mengingatkan bahawa banyak penyesat dan guru palsu sedang memutarbalikkan Firman Allah dan berusaha meyakinkan orang Kristian untuk menerima pandangan mereka. Ajaran palsu mereka berkaitan dengan pribadi Yesus Kristus. Mereka menyangkal bahawa Yesus Kristus adalah Putra Allah yang kekal, lahir dari seorang perawan, yang darah-Nya menyediakan pengampunan dosa bagi semua orang yang percaya dan yang merupakan "Allah yang benar dan hidup yang kekal".

☕ 🍞 Berikut adalah satu petikan yang saya baca daripada blogspot domba2domba. "Baru-baru ini beberapa orang Muslim telah kelihatan memakai baju T dengan tulisan yang menarik perhatian, "I am a Muslim, and I follow Jesus. Ask me why?" (Saya Muslim, dan saya ikut Yesus. Tanya saya kenapa?). Mereka sedang menjalankan dakwah di jalanan berdekatan Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Untuk menguatkan dakwaan mereka, mereka juga mengedarkan Al-Quran dan juga buku, Jesus: Man, Messenger, Messiah yang ditulis oleh Abu Zakariya". Nah, begitulah rupa-rupa penyesat firman Tuhan. Mereka mengambil beberapa point dari alkitab untuk menyesuaikan dengan hujah atau debat mereka supaya iman orang Kristian goncang dan mulai percaya kepada ajaran mereka. This is "Chrislam". Berhati-hatilah! Entah Yesus mana mereka ikut!

Secara jujurnya, Saya kurang pasti sama ada kita sebagai orang yang percaya kepada-Nya dapat menjawab para penyesat ini. Jika iman kita tidak tertanam dan jika akar iman kita tidak kuat 💪🏼 dan teguh di dalam Tuhan Yesus, maka dengan senangnya kita akan terperangkap dalam tipu muslihat iblis. Adakah generasi ini, khususnya muda mudi dididik dengan Firman Tuhan supaya iman mereka tetap kuat dan teguh? Kita ada satu tanggungjawab yang cukup besar untuk memuridkan muda mudi kita serta mengajar firman Tuhan kepada mereka supaya mereka tidak menyimpang daripada kebenaran-Nya. Penyesatan ini bukanlah satu perkara yang baru. Dari dulu lagi sudah bermula dan ini merupakan salah satu cara iblis menyesatkan umat Tuhan. Ada lagi cara iblis iaitu, program cinta di mana seseorang daripada agama sebelah dibayar hanya untuk memurtadkan orang daripada agama yang lain. Program anak angkat juga salah satu cara. Macam-macam cara iblis guna, namun Tuhan Yesus tidak meminta kita untuk memberontak, membawa sepanduk, berdemonstrasi tetapi Dia meminta kita untuk berdoa 🙏🏼 bagi mereka. Bagaimana dengan iman kepercayaan anda? Bagaimana dengan muda mudi di gereja anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: