Wednesday, July 25, 2018

Revival : Do you have LIFE?

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Do you have LIFE?

1 John 5:12 (NKJV)  He who has the Son has life; he who does not have the Son of God does not have life.

1 Yohanes 5:12 (TB)  Barangsiapa memiliki Anak, ia memiliki hidup; barangsiapa tidak memiliki Anak, ia tidak memiliki hidup.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #206. Tahukah anda bahawa kita memiliki kehidupan hanya apabila kita memiliki Yesus? Semua orang harus mendengarkan Injil kerana hidup kekal hanya ada di dalam Anak Allah dan tidak dapat diterima atau dimiliki dengan cara lain. Dialah satu-satunya "jalan ... dan hidup" (Yoh 14:6). Hidup kekal adalah hidup Kristus di dalam kita. Kita memilikinya selama kita memelihara hubungan iman yang vital dengan Dia. Hidup yang kekal bukanlah sekadar hidup yang tanpa akhir. Hidup kekal merupakan suatu kualiti kehidupan yang kita terima selaku orang percaya apabila kita mengambil bagian dalam  kehidupan Allah melalui Kristus. Kenyataan ini mengizinkan kita mengenal Allah dalam pengetahuan dan persekutuan yang makin bertambah dengan Bapa, Anak, dan Roh Kudus.

☕ 🍞 Memiliki hidup kekal sekarang menuntut adanya iman yang hidup. Hidup yang kekal tidak diperoleh dan dipertahankan hanya dengan suatu tindakan pertobatan dan iman yang dilakukan pada masa lampau. Hidup yang kekal juga meliputi suatu persekutuan dan persatuan yang hidup sekarang ini dengan Kristus tidak ada hidup yang kekal terlepas dari Dia. Memiliki kehidupan bererti memiliki satu hubungan yang intim dengan Tuhan sehingga kita betul² mengenali kepribadian Tuhan, Firman-Nya serta isi hati-Nya. Firman Tuhan ini sangat jelas kepada kita iaitu ada Yesus maka ada hidup, tidak ada Yesus maka tidak ada hidup.

Tuhan Yesus, hanya TUHAN YESUS yang mengatakan bahawa Dialah jalan, kebenaran dan KEHIDUPAN. Maksudnya Dialah sumber kehidupan setiap orang yang percaya kepada-Nya. Kita menerima kehidupan daripada-Nya. Sebab itu ramai yang belum mengenal Tuhan Yesus serta yang tidak percaya kepada-Nya tidak ada "kehidupan" di dalam mereka. Mereka memiliki kerohanian yang mati yang menyebabkan mereka tidak hidup seturut kehendak dan rencana Tuhan. Mereka hanya akan mengenal Tuhan Yesus jika ada yang sanggup katakan kepada mereka. Mereka akan menerima kehidupan jika ada yang sanggup memimpin mereka kepada Tuhan Yesus. Kehidupan Yesus yang di dalam kita seharusnya menggerakkan kita untuk terus melakukan apa yang Yesus lakukan selama Dia masih di bumi ini. Sudahkah anda memulainya? Adakah kehidupan di dalam anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: