Monday, July 2, 2018

Revival : Be Holy

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Be Holy

1 Peter 1:14-16 (NKJV)
14 as obedient children, not conforming yourselves to the former lusts, as in your ignorance;
15 but as He who called you is holy, you also be holy in all your conduct,
16 because it is written, "Be holy, for I am holy."

1 Petrus 1:14-16 (TB)
14 Hiduplah sebagai anak-anak yang taat dan jangan turuti hawa nafsu yang menguasai kamu pada waktu kebodohanmu,
15 tetapi hendaklah kamu menjadi kudus di dalam seluruh hidupmu sama seperti Dia yang kudus, yang telah memanggil kamu,
16 sebab ada tertulis: Kuduslah kamu, sebab Aku kudus.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #183. Tahukah anda bahawa Dia yang memanggil kita adalah kudus? Sesungguhnya "janganlah kamu menjadi serupa" dengan "hawa nafsu daging yang dahulu". Keinginan hidup seorang Kristian sudah diubah tetapi jika orang Kristian itu sendiri tidak waspada maka dia tetap saja dapat "diseret dan dipikat oleh keinginannya sendiri". Orang Kristian hidup kudus bukan untuk mendapatkan keselamatan! Keselamatan adalah anugerah Tuhan. Tuhan memberikan keselamatan kepada setiap orang yang percaya kepada-Nya. Maka, Petrus menasihatkan umat Tuhan dalam suratnya ini agar mereka hidup kudus dengan menyadari status mereka yang telah memperoleh keselamatan sebagai umat dari Tuhan yang kudus. Umat Tuhan hidup kudus kerana mereka telah ditebus dari cara hidup masa lampau yang sia-sia.

☕ 🍞 Sama seperti Dia yang kudus, yang telah memanggil kamu. Kedatangan kembali Kristus yang sudah dekat, pengharapan berharga dari semua orang yang percaya, juga merupakan suatu perangsang kuat untuk memiliki kehidupan yang kudus. Kerana Kristus kudus. Ingatlah betapa malunya Petrus ketika menyadari keadaan berdosanya ketika secara tiba-tiba berhadapan dengan Kristus yang telah bangkit, yakni sewaktu Petrus sedang menjala ikan di tepi danau Galilea. Peristiwa ini mengingatkan dirinya kembali akan kesadaran yang dialaminya ketika pertama kali dipanggil oleh Tuhan. Tujuan orang Kristian hidup kudus kerana ia tidak mau menyia-nyiakan penebusan Kristus yang sudah dianugerahkan kepadanya. Kita sudah dibebaskan dari belenggu perbudakan dosa, mengapa sekarang kita mau menyerahkan diri lagi kepada perhambaan dosa itu? Kalau kita masih hidup sembarangan dalam dosa maka sama saja dengan kita menghina dan menyangkali karya Kristus di kayu salib.

Allah itu kudus. Kekudusan mengandungi pengertian terpisah dari cara-cara fasik dunia dan dipisahkan untuk mengasihi, melayani, dan menyembah Allah. Kekudusan adalah sasaran dan maksud pemilihan kita di dalam Kristus itu berarti menjadi serupa dengan Allah dan mengabdi kepada-Nya, sementara hidup untuk menyenangkan-Nya. Bagaimana dengan anda hari ini? Masihkah kita terikat dengan nafsu keduniawian ini ataupun kita sedang mengejar kekudusan di dalam Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: