Thursday, July 19, 2018

Revival : Do not love the world

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Do not Love the world

1 John 2:15 (NKJV)  Do not love the world or the things in the world. If anyone loves the world, the love of the Father is not in him.

1 Yohanes 2:15 (TB)  Janganlah kamu mengasihi dunia dan apa yang ada di dalamnya. Jikalau orang mengasihi dunia, maka kasih akan Bapa tidak ada di dalam orang itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #200. Tahukah anda bahawa kita terkadang mencintai dunia lebih daripada perintah Tuhan? Love for the World Pushes Out Love for the Father! Kita terlalu taksub mencari hal-hal duniawi sehingga hal-hal surgawi tidak ada tempat di hati kita. Tuhan Yesus mengatakan bahawa, "Sekiranya kamu dari dunia, tentulah dunia mengasihi kamu sebagai miliknya. Tetapi karena kamu bukan dari dunia, melainkan Aku telah memilih kamu dari dunia, sebab itulah dunia membenci kamu." Menang kita tinggal di dunia ini tetapi ketahuilah bahawa bumi ini cuma tempat persinggahan kita yang sementara saja kerana  kewarganegaraan kita adalah di syurga. Dengan penuh harapan kita menanti-nantikan kedatangan Penyelamat kita, Tuhan Yesus Kristus dari syurga. Dia akan mengubah tubuh kita yang lemah dan fana ini, menjadi seperti tubuh-Nya sendiri yang mulia itu. Dia dapat melakukan hal itu kerana Dia memiliki kuasa untuk menaklukkan segala sesuatu.

☕ 🍞 Apa yang saya lihat di dalam petikan firman ini adalah para murid mesti menyatakan diri berbeda dari dunia ini, walaupun tadinya berasal dari dunia ini. Dunia boleh saja larut dalam kebencian dan dosanya, tetapi seorang murid Kristus justru harus berani menampakkan keberbedaannya di tengah semua itu. Seorang murid Kristus harus berani untuk tampil berbeda kerana di dalam petikan ini kita menemukan dimensi kemuridan lainnya, yaitu tampil beda dari dunia. Jika kita mengalir bersama keinginan serta nafsu keduniawian ini, kesudahannya adalah maut dan kebinasaan. Jika kita mengasihi dunia lebih daripada Tuhan serta kebenaran-Nya, maka kita sedang menuju ke kebinasaan.

➡️Firman Tuhan ini berbicara tentang dua perkara yang kritikal, iaitu :

♥ Mengasihi dunia,

dan efeknya adalah....

♥ Maka kasih akan Bapa tidak ada di dalam kita.

Efek daripada mengasihi dunia adalah kebinasaan. Efek daripada mengasihi Tuhan Yesus adalah kehidupan yang kekal serta pertumbuhan rohani yang semakin kuat dan teguh. Jika kita memberikan diri kita kepada dunia dan segala nafsunya, di dalam hati kita sudah tidak ada ruangan untuk kasih Bapa. Apa yang ada adalah hati yang menjadi hamba kepada dunia dan dosa dan itu akan membuatkan kita terus menjauhkan diri daripada Tuhan Yesus. Itulah matlamat utama dan tujuan iblis iaitu memisahkan manusia daripada Tuhan Yesus dengan memberikan segala kesenangan duniawi ini. Tuhan telah membangkitkan kembali, telah mengutip kita daripada lumpur dosa kita lalu membersihkan kita, bukanlah untuk kita kembali kepada dunia sekali lagi tetapi untuk hidup bagi Dia. Janganlah kamu menjadi serupa dengan dunia ini, tetapi berubahlah oleh pembaharuan budimu, sehingga kamu dapat membedakan manakah kehendak Allah: apa yang baik, yang berkenan kepada Allah dan yang sempurna. Hallelujah 🙌 🔥 🔥..! Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: