Sunday, July 15, 2018

Revival : An active spiritual life

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : An active spiritual life

2 Peter 3:18 (NKJV)  but grow in the grace and knowledge of our Lord and Savior Jesus Christ. To Him be the glory both now and forever. Amen.

2 Petrus 3:18 (TB)  Tetapi bertumbuhlah dalam kasih karunia dan dalam pengenalan akan Tuhan dan Juruselamat kita, Yesus Kristus. Bagi-Nya kemuliaan, sekarang dan sampai selama-lamanya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #196. Tahukah anda bahawa kehidupan orang Kristian baik dari segi rohani maupun fizikal harus senantiasa aktif? Untuk apa kita membeli simkad telefon jika ia tidak digunakan dan tidak aktif? Nombor telefon bimbit aktif hanya apabila anda mengaktifkannya. Demikian juga jika anda memiliki iman tetapi tidak tinggal di dalam Yesus maka hidup anda tidak akan pernah berhasil kerana iman tidak diaktifkan. Kehidupan orang Kristian harus senantiasa dalam satu proses iaitu TETAP BERTUMBUH. Iman yang dinyatakan melalui penantian dan kedatangan Kristus kedua kali, seharusnya membuat kita tidak hidup sesuka hati. Teruslah bertumbuh dalam anugerah dan pengenalan akan Tuhan kita, Yesus Kristus. Milikilah kehidupan rohani yang berkualiti, dan hasilkanlah buah-buah kebenaran dalam hidup kita.

☕ 🍞 Kita semua telah merasakan kasih karunia-Nya. Disebabkan oleh kasih karunia-Nya kepada kita, kita telah diselamatkan. Oleh itu, tetap bertumbuh di dalam kasih karunia-Nya yang telah diberikan kepada kita semua. Jangan menggunakan kasih karunia-Nya untuk terus hidup di dalam dosa tetapi biarlah lewat kasih karunia-Nya, kerohanian kita makin hari makin berhasil dan berbuah. Makin hari makin bertumbuh. Makin hari makin jatuh cinta dengan Tuhan Yesus. Makin hari makin mengenali kepribadian Tuhan Yesus. Jadi, bertumbuh dalam iman itu mutlak untuk menghindarkan diri dari kejatuhan ke dalam dosa hawa nafsu. Bagaimana caranya bertumbuh?  Petrus mendaftarkan pelbagai karakter Kristus yang perlu ditumbuhkembangkan dalam kehidupan orang percaya. Karakter Kristus ini pada hakikatnya anugerah Tuhan kepada orang percaya.

Jadi, untuk dapat bertumbuh dalam kerohanian, kita  harus bersandar penuh pada Tuhan. Jangan sekali-kali berupaya dengan kekuatan diri sendiri. Jalankan disiplin rohani membaca-gali Alkitab dengan setia. Seimbangkan kehidupan membaca firman Tuhan dengan berdoa mohon Roh Kudus memberi kekuatan dan kuasa untuk melakukan kehendak Allah dalam hidup ini. Perangi keinginan daging dengan mempraktikkan buah Roh setiap hari! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: