Sunday, July 8, 2018

Revival : He bore our sins

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : He bore our sins

1 Peter 2:24 (NKJV)  who Himself bore our sins in His own body on the tree, that we, having died to sins, might live for righteousness--by whose stripes you were healed.

1 Petrus 2:24 (TB)  Ia sendiri telah memikul dosa kita di dalam tubuh-Nya di kayu salib, supaya kita, yang telah mati terhadap dosa, hidup untuk kebenaran. Oleh bilur-bilur-Nya kamu telah sembuh.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #189. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus telah menanggung segala dosa dan kesalahan kita? Kristus memikul dosa kita di kayu salib, menjadi pengganti kita dengan menanggung hukuman bagi dosa kita. Tujuan dari kematian yang menggantikan ini adalah agar kita dapat dipisahkan sama sekali dari kesalahan, kuasa, dan pengaruh dosa. Melalui kematian-Nya Kristus melenyapkan kesalahan kita dan hukuman bagi dosa kita, membuka jalan hingga kita pantas untuk kembali kepada Allah dan menerima kasih karunia untuk hidup benar di hadapan-Nya. Petrus menggunakan kata "sembuh" dalam hubungan dengan keselamatan dengan segala berkatnya.

☕ 🍞 Satu hal yang menarik perhatian saya ialah, "Oleh bilur-bilur-Nya kamu telah sembuh." Kesembuhan ini bukan hanya kesembuhan fizikal tetapi juga dari segi kerohanian kita. Oleh bilur-bilur-Nya kita disembuhkan daripada kerohanian yang mati. Oleh bilur-bilur-Nya kita disembuhkan daripada fizikal yang tidak sihat. Oleh bilur-bilur-Nya kita dipulihkan daripada kekeringan rohani. Oleh bilur-bilur-Nya kita diberikan nafas yang baru. Bilur-bilur-Nya bukan sahaja menyembuhkan penyakit fizikal kita tetapi juga Ia melakukan hal-hal yang luarbiasa dalam kehidupan kerohanian kita.

Yesus menanggung segala dosa kita supaya kita mati kepada dosa. Bukan itu sahaja, pekerjaan Salib itu bukan setakat itu sahaja, Ia juga menyembuhkan kita daripada segala dosa kita, memulihkan dan membangkitkan. Adakah kita menyedari akan hal ini? Apa yang Yesus telah lalui adalah untuk membebaskan kita daripada semua belenggu dosa. Bilur-bilur-Nya membebaskan, membangkitkan, menyembuhkan, memulihkan. Kita perlukan Yesus untuk campur tangan di dalam hidup kita. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: