Thursday, July 5, 2018

Revival : His Word endures forever

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : His Word endures forever

1 Peter 1:25 (NKJV)  But the word of the Lord endures forever." Now this is the word which by the gospel was preached to you.

1 Petrus 1:25 (TB)  tetapi firman Tuhan tetap untuk selama-lamanya." Inilah firman yang disampaikan Injil kepada kamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #186. Tahukah anda bahawa firman-Nya kekal selamanya? Semua hidup ciptaan adalah rapuh dan lemah sehingga pada kesudahannya akan berakhir, tetapi firman Allah tetap untuk selama-lamanya. Janji-janji Allah akan digenapi; kebenaran penebusan-Nya tidak dapat dibatalkan atau diubah. Firman Allah yang memberi hidup, tetap untuk selama-lamanya sekalipun pun manusia sudah meninggalkan firman-Nya, Allah tidak pernah berhenti berfirman. Tuhan akan membangkitkan utusan-Nya untuk mengingatkan umat-Nya kepada Sabda Allah yang hidup itu.

☕ 🍞 Firman Tuhan inilah yang akan membentuk kehidupan kita apabila kita mulai mengimani dan melakukan segala janji-Nya dan titah-Nya yang sudah dinyatakan kepada kita semua. Firman Tuhan ini tidak pernah berubah dahulu sekarang dan selama-lamanya. Terkadang manusia memutarbelitkan firman Tuhan untuk kesenangannya dan langsung menyesatkan orang-orang yang mendengarkannya. Segelintir orang sanggup berkompromi dengan Firman Tuhan hanya untuk keuntungan dirinya sendiri. Sanggup memperalatkan Firman Tuhan untuk mengaut keuntungan. Ini sudah salah! Tge Word of God says what it says, written what has been written. No human has the power to change and manipulate the word of God. Kita memberitakan kematian dan kebangkitan Yesus dan itulah Injil yang kita sampaikan kepada semua orang bahawa jika kita mau diselamatkan, maka kita harus bertobat dan percaya kepada Tuhan Yesus. Firman Tuhan adalah Ya dan Amin dan inilah firman Tuhan yang benar yang disampaikan kepada kita semua. Tidak ada cara ataupun jalan lain untuk kita kembali ke surga kecuali melalui Yesus Kristus!

Sebelum dunia ini diciptakan, Firman sudah ada. Firman itu bersama-sama Allah, dan Firman itu sama dengan Allah. Sejak permulaan, Firman itu bersama-sama Allah. Allah menjadikan segala sesuatu melalui Dia. Tiada sesuatu pun di alam semesta ini yang dijadikan tanpa Dia. Firman itu sumber hidup, dan hidup itu memberikan cahaya kepada manusia. Tuhan menciptakan manusia, anda dan saya melalui firman-Nya. Firman Tuhan sudah ada sebelum bumi dan seluruh isinya tercipta. Lihatlah dan rujuklah kembali kepada firman-Nya mengenai hidup anda kerana itulah sumber kehidupan kita semua. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: