Sunday, August 5, 2018

Revival : A brand new day

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A brand new day

Genesis 1:5 (NKJV)  God called the light Day, and the darkness He called Night. So the evening and the morning were the first day.

Kejadian 1:5 (TB)  Dan Allah menamai terang itu siang, dan gelap itu malam. Jadilah petang dan jadilah pagi, itulah hari pertama.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #217. Tahukah anda bahawa setiap hari adalah hari yang baru penuh dengan harapan yang baru? Tuhan menciptakan langit dan bumi supaya didiami oleh hasil ciptaan-Nya. Setiap kita yang diciptakan yang percaya kepada-Nya memiliki satu harapan yang baru di dalam Tuhan Yesus. Sewaktu kita bangun tidur dan melihat ke dunia ini, bersyukurlah kerana masih punya kesempatan untuk melakukan kehendak-NYA. Everyday is filled with hope and miracles for those who believe in God.

☕ 🍞 Janji Tuhan kepada kita semua adalah "Yeremia 29:11 (TB)  Sebab Aku ini mengetahui rancangan-rancangan apa yang ada pada-Ku mengenai kamu, demikianlah firman TUHAN, yaitu rancangan damai sejahtera dan bukan rancangan kecelakaan, untuk memberikan kepadamu hari depan yang penuh harapan." Setiap hari kita bangun dari tidur kita, apabila kita lihat ke alam penciptaan-Nya, bersyukurlah untuk hari yang baru Dia jadikan kerana Dia memberikan hari depan yang penuh harapan. Belajarlah untuk melihat visi dan misi Tuhan untuk kehidupan anda setiap hari. Rancangan-Nya sangatlah luas dan luarbiasa bagi anda setiap hari. Apapun yang anda lewati selama sehari itu, tetap mengucap syukur kepada Tuhan Yesus. Mulai hari anda dengan ucapan syukur kepada Tuhan dan sebelum tidur malam, ucapkan syukur kepada Tuhan.

Semua sumber yang kita perlukan untuk satu hari ini, semua itu tersedia bagi mereka jika mereka percaya kepada firman Allah yang aktif bekerja di antara mereka. Firman Tuhan itu dapat menjangkau tempat dimana anda tidak dapat menjangkaunya. Di dalam Alkitab ada lebih daripada 3000 lebih janj-janji Tuhan untuk kita semua. Declare janji-Nya setiap hari anda bangun tidur pagi dan juga di dalam hidup kita serta di dalam setiap musim yang kita lewati di dalam kehidupan kita. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: