Tuesday, August 28, 2018

Revival : Prayer is important

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Prayer is important


Genesis 25:21 (NKJV)  Now Isaac pleaded with the Lord for his wife, because she was barren; and the Lord granted his plea, and Rebekah his wife conceived.

Kejadian 25:21 (TB)  Berdoalah Ishak kepada TUHAN untuk isterinya, sebab isterinya itu mandul; TUHAN mengabulkan doanya, sehingga Ribka, isterinya itu, mengandung.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #240. Tahukah anda bahawa doa adalah sangat penting untuk segala keperluan kita baik rohani maupun fizikal? Ribka, seperti halnya Sara, mandul selama bertahun-tahun, dan Ishak perlu meminta dari Tuhan anak perjanjian berikutnya yang keturunannya akhirnya akan melahirkan Sang Penebus. Dengan cara ini Allah menekankan prinsip rohani bahawa penebusan, warisan rohani, dan penggenapan perjanjian tidak tercapai melalui cara-cara alamiah, tetapi melalui kasih karunia dan tindakan Allah sebagai tanggapan terhadap doa dan pencarian Allah. Dengan kata lain, doa merupakan sarana yang dengannya Allah berkenan menyalurkan janji-janji dan berkat-berkat-Nya.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, adakah anda mandul rohani? Kerohanian anda tidak berhasil. Pelayanan anda tidak berhasil. Kehidupan anda tidak berhasil. Apapun yang anda lakukan tidak berhasil. Penyelesaian kepada masalah ini adalah hanya melalui DOA dan PENYERAHAN anda kepada Tuhan Yesus. Doalah jambatan penghubung realiti Ilahi dan realiti manusiawi. Doalah saluran yang mempertemukan yang tak layak dan tak mampu dengan Yang mulia dan dahsyat! Berdoalah Ishak kepada Tuhan untuk istrinya. Kata kerja Ibrani "ãtar" artinya "berdoa sebagai pemohon," "memohon dengan sangat." Apabila kata ini dipakai dalam bentuk pasif, maka itu menunjukkan bahawa subjeknya sudah berhasil dipengaruhi melalui doa-doa itu dan sudah menjawab. Ishak dengan sungguh-sungguh berdoa untuk istrinya yang mandul, dan Tuhan menjawab permohonan tersebut. Ribka tidak mandul lagi dan sudah mengandung. Doa yang kuat diterima oleh Allah.

Your faith precedes your prayer. Harus miliki iman serta kepercayaan yang sungguh-sungguh kepada Tuhan Yesus dan apabila anda berdoa, Tuhan pasti akan menjawabnya. Bagaimana keadaan kehidupan kerohanian anda? Bagaimana keadaan keluarga anda? Bagaimana keadaan pelayanan anda? Adakah ia dalam keadaan mandul dan sepertinya anda sudah putus asa dan tidak dapat melihat janji-Nya menjadi nyata di dalam hidup anda? Dengan iman yang anda punyai, BANGKIT DAN BERDOA. Keberhasilan kerohanian kita terletak pada sejauh mana kita sanggup percaya kepada Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**


No comments: