Monday, August 27, 2018

Revival : Do it passionately

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Do it passionately


Genesis 24:19-20 (NKJV)
19 And when she had finished giving him a drink, she said, "I will draw water for your camels also, until they have finished drinking."
20 Then she quickly emptied her pitcher into the trough, ran back to the well to draw water, and drew for all his camels.

Kejadian 24:19-20 (TB)
19 Setelah ia selesai memberi hamba itu minum, berkatalah ia: "Baiklah untuk unta-untamu juga kutimba air, sampai semuanya puas minum."
20 Kemudian segeralah dituangnya air yang di buyungnya itu ke dalam palungan, lalu berlarilah ia sekali lagi ke sumur untuk menimba air dan ditimbanyalah untuk semua unta orang itu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #239. Tahukah anda bahawa kita harus melayani Tuhan dengan segenap hati kita? Bukan hanya melakukan sekadar apa yang diminta tetapi lebih daripada itu. Compassion without any action is nothing. Selalunya, kita melakukan sekadar apa yang diminta sahaja. Kita tidak berfikir untuk melakukan lebih daripada itu. Kita sangat kenal dengan frasa ini "berikan yang terbaik". Yang terbaik itu dapat diberikan hanya apabila ada kesanggupan to go the extra mile baik dari segi kekeluargaan, pelayanan, pekerjaan, dan pendidikan. Apapun yang anda lakukan untuk TUHAN, lakukanlah dengan segenap hati.

☕ 🍞 Hamba Abraham di sini hanya meminta sedikit air untuk diminum tetapi Ribka bukan hanya memberikan air kepada hamba Abraham tetapi juga bagi unta-untanya. Dia memiliki satu kesanggupan untuk ulang alik ke sumur dan menimba air serta memberikan unta-unta minum. Ini adalah salah satu contoh sikap yang harus kita miliki. Sometimes we do "touch & go" ministry, as long as you have completed the task given, it's ok... No it's NOT OK! Kita mau buat pelayanan di sana sini (tidak salah) tetapi adakah kita memberikan masa yang lebih sikit untuk satu satu jiwa itu? Sebagai contoh, ada jiwa baru yang datang ke gereja jadi kita berkenalan sekadar mau mengenalinya sahaja. Do we even take interest to know about their spiritual life? Adakah kita mengambil masa untuk memuridkan mereka, melatih mereka dan sebagainya? These are the "extra mile" that I'm talking about.

Jadi, saudara dan saudari sekalian keberhasilan kita di dalam hidup kita terletak di dalam "extra mile" yang sanggup kita lakukan. Bukan hanya di dalam pelayanan sahaja, tetapi semua aspek kehidupan kita. Sepertimana yang Tuhan Yesus katakan "Matius 5:41 (TB)  Dan siapa pun yang memaksa engkau berjalan sejauh satu mil, berjalanlah bersama dia sejauh dua mil." Bagaimana dengan anda? Sanggupkah kita pergi "Extra mile" itu hanya untuk satu jiwa itu? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: