Saturday, August 4, 2018

Revival : God Created.

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : God created!


Genesis 1:1 (NKJV)  In the beginning God created the heavens and the earth.

Kejadian 1:1 (TB)  Pada mulanya Allah menciptakan langit dan bumi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #216. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak menunggu-nunggu atau melambat-lambatkan proses penciptaan? Oleh kerana Allah adalah sumber dari segala sesuatu yang ada, manusia dan alam tidak berdiri sendiri, tetapi menerima keberadaan dan kelangsungannya dari Dia. Seluruh keberadaan dan hidup adalah baik jikalau terkait secara benar dengan-Nya dan bergantung pada-Nya. Seluruh hidup dan ciptaan dapat penuh makna dan arti selalu. Allah memiliki hak berdaulat atas seluruh ciptaan karena Dia Penciptanya. Di dalam dunia yang telah jatuh, Allah menuntut hak-hak-Nya melalui penebusan.

☕ 🍞 God took responsibility in the work of creation. He did not delegate the work to the angels. God did not wait for things to happen. But He created things into being. God took Initiative to do something. This is not a big bang theory! Ini adalah perkara yang benar yang telah terjadi pada awalnya lagi. Tuhan tidak melambat-lambatkan proses penciptaan tetapi dalam masa 6 hari, Dia melakukannya sehingga ia siap dan pada hari ke tujuh, Dia berehat. Saudara dan saudari sekalian, tugasan yang telah dipercayakan kepada kita, harus kita lakukan dengan secepatnya. Tidak ada masa untuk melambat-lambatkan hal itu. Di dalam setiap masalah, pergumulan anda, di situ ada peluang untuk menciptakan satu perbezaan. There is an opportunity in every problem to make a difference. There is time for waiting and a time for doing. There is no time for procrastinating. Waiting time is the time to pray, to study, to think, and to plan.

Apa visi dan misi yang Tuhan telah letakkan di dalam hati kita, lakukanlah itu. Create something out of nothing. Alam semesta kosong dan Tuhan menciptakan semuanya. Jangan biarkan impian anda mati begitu saja. Mula lakukan sesuatu! Sebelum bumi ini ada, pada awalnya ada satu proses, iaitu proses penciptaan. Begitu juga, jika anda mau melihat impian anda menjadi nyata mulai dengan Tuhan dan ciptakan sesuatu! Ia akan mengambil masa untuk melihat hasil anda, tetapi tetap percaya kepada Tuhan Yesus dan tekun melakukannya. You must have initiative do. Fasting and praying without initiative is nothing. Jadilah seorang yang berinisiatif untuk melakukan suatu perubahan di generasi ini. Jadilah seorang yang berinisiatif yang akan mencetuskan Revival di mana jua anda berada! Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: