Monday, August 6, 2018

Revival : His precious creation

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : His precious creation

Genesis 2:15 (NKJV)  Then the Lord God took the man and put him in the garden of Eden to tend and keep it.

Kejadian 2:15 (TB)
15 TUHAN Allah mengambil manusia itu dan menempatkannya dalam taman Eden untuk mengusahakan dan memelihara taman itu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #218. Tahukah anda bahawa kita adalah ciptaan Tuhan yang sangat unik dan spesial? Pemberian hidup kepada manusia dilukiskan sebagai akibat dari tindakan Allah yang khusus, berbeda dengan penciptaan makhluk hidup lainnya. Allah secara khusus memberikan hidup dan nafas kepada manusia pertama, yang menunjukkan bahawa hidup manusia lebih tinggi dan berhakikat lain daripada bentuk kehidupan lain dan bahawa ada hubungan unik antara hidup ilahi dengan hidup manusia. Allah merupakan sumber pokok dari hidup umat manusia. Yes, you are precious!

☕ 🍞 Jika anda baca buku Kejadian ini, Tuhan terlebih dahulu menciptakan segala sesuatu dan kemudian akhir sekali Dia menciptakan manusia. Tuhan Yesus tidak terburu-buru menciptakan anda bahkan Dia mengambil masa yang cukup lama untuk menciptakan anda dengan teliti. Kenapa dengan teliti? Kerana Tuhan menciptakan anda segambar dan serupa Dia. Karakter Tuhan, sifat Tuhan semuanya itu ditanamkan di dalam manusia pertama. Manusia diciptakan untuk melakukan kehendak-NYA. Adam diciptakan supaya mengusahakan dan memelihara taman Eden. Tuhan memberikan kuasa kepada manusia supaya dia berkuasa ke atas segala ciptaan Tuhan. Tetapi manusia jatuh ke dalam dosa dan menjadi hamba dosa.

Saudara dan saudari sekalian, janganlah percaya apa yang iblis katakan tentang diri anda. Lihatlah kepada firman-Nya di situ anda akan temukan janji-Nya mengenai hidup anda. You're His precious creation. You are always in His mind because He is mindful of you.  Hanya Dia yang membentuk kitalah yang mampu membuat kita bahagia. Dia yang adalah pembentuk tubuh kita dan Bapa bagi roh kita, Dia, dan hanya Dia saja, yang mampu menyediakan kebahagiaan tertinggi bagi tubuh dan roh kita. Setiap kita mempunyai tujuan kita masing-masing. Seperti Adam Tuhan mempercayakan Adam untuk mengusahakan dan memelihara Taman Eden. Apakah yang telah Tuhan percayakan kepada anda hari ini? Pelayanan? Keluarga? Pekerjaan? Lakukanlah itu dan berkuasalah di atasnya. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: