Saturday, August 25, 2018

Revival : Declaration of Faith

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Declaration of Faith


Genesis 22:5 (NKJV)  And Abraham said to his young men, "Stay here with the donkey; the lad and I will go yonder and worship, and we will come back to you."

Kejadian 22:5 (TB)  Kata Abraham kepada kedua bujangnya itu: "Tinggallah kamu di sini dengan keledai ini; aku beserta anak ini akan pergi ke sana; kami akan sembahyang, sesudah itu kami kembali kepadamu."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #237. Tahukah anda bahawa deklarasi iman adalah sangat penting? Biarpun keadaan anda sangat sulit dan sukar bagi anda, deklarasikan janji-Nya. Pernyataan Abraham bahwa dia dan anaknya akan kembali dari upacara persembahan adalah kesaksian akan iman dan keyakinannya bahwa janji-janji Allah akan digenapi melalui Ishak (yaitu, "sebab yang akan disebut keturunanmu ialah yang berasal dari Ishak" Kej 21:12). Ia meninggalkan hamba-hambanya di kejauhan, supaya jangan mereka menengahi, dan mengganggu persembahan korbannya yang mengherankan itu. Sebab Ishak, tidak diragukan lagi, adalah anak kesayangan seluruh keluarga. Demikianlah, ketika Kristus mulai merasakan ketakutan yang luar biasa di taman Getsemani, Ia hanya mengajak tiga murid-Nya bersama-sama dengan Dia, dan meninggalkan yang lain di pintu taman. Perhatikanlah, adalah hikmat dan kewajiban kita, apabila kita hendak beribadah kepada Allah, untuk mengesampingkan segala macam pikiran dan kekhawatiran yang dapat mengalihkan kita dari ibadah kita. Kita harus meninggalkan semuanya itu di bawah bukit, agar kita dapat melayani Tuhan tanpa gangguan.

☕ 🍞 Abraham sangat jelas dengan apa yang diminta oleh Tuhan namun dia tetap percaya dan tidak mengizinkan kekhuatiran untuk mengganggu fikirannya. Abraham sanggup melakukannya kerana dia percaya dan berpegang kepada janj-janji Tuhan. Dia 101% pasti bahawa Tuhan tidak akan beralih daripada janji-Nya mengenai keturunan Abraham. Tujuan dari ujian iman adalah memperkuatkan karakter dan memperdalamkan komitmen kita kepada Allah, sekaligus memahami waktu-Nya yang tepat. Melalui pengalaman berat ini, Abraham memperteguhkan komitmennya dalam menaati Allah.

Saudara dan saudari sekalian, saat anda melewati kehidupan ini, janganlah keluarkan kata-kata yang negatif yang bertentangan dengan Firman-Nya. Declare the word of God in every situation of your life. Pray the Promises of God in every situation of your life. Jangan lupa janji-Nya! Abraham tetap teguh dengan imannya kerana Dia tahu bahawa mana mungkin Tuhan mau dia mengorbankan Ishak. Dia mengatakan kepada kedua bujangnya "kami pergi dan kami akan kembali it shows a declaration of faith Abraham has in Jesus! Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥! Saya menggambarkan dua orang bujangnya seperti sesuatu hal yang mengganggu fikiran kita, mungkin itu penyakit anda, masalah keluarga, masalah kewangan, masalah kerohanian anda, apa jua itu tinggalkannya dan fokus kepada Tuhan dan deklarasikan janji-Nya di dalam setiap situasi yang anda lewati hari ini. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: