Thursday, August 2, 2018

Revival : Keep His commandments

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Keep His commandments

Revelation 3:10 (NKJV)  Because you have kept My command to persevere, I also will keep you from the hour of trial which shall come upon the whole world, to test those who dwell on the earth.

Wahyu 3:10 (TB)  Karena engkau menuruti firman-Ku, untuk tekun menantikan Aku, maka Aku pun akan melindungi engkau dari hari pencobaan yang akan datang atas seluruh dunia untuk mencobai mereka yang diam di bumi.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #214. Tahukah anda bahawa Tuhan tahu siapa yang tekun dan setia kepada firman-Nya? Orang-orang yang berpegang teguh kepada firman-Nya tidak akan dikecewakan kerana Tuhan melindungi mereka yang percaya sepenuhnya kepada firman-Nya. Janji Kristus untuk melindungi orang yang setia di Filadelfia dari hari pencobaan ini mirip dengan janji Paulus kepada orang Tesalonika yang menyatakan bahawa mereka akan diluputkan dari "murka yang akan datang"; dan ini terus berlaku bagi semua orang yang setia kepada Allah sepanjang masa.

☕ 🍞 Penganiayaan, penderitaan serta pencobaan adalah satu perkara yang sangat nyata. Perkara ini sedang terjadi sekarang. Namun, di sebalik semua ini, Tuhan Yesus berjanji bahawa Dia akan melindungi mereka yang menuruti Firman-Nya serta mereka yang tekun menantikan Dia. Yesus mengirimkan surat kepada jemaat di Filadelfia ini untuk memuji pekerjaan mereka, ketaatan mereka kepada firman Tuhan dan keteguhan mereka untuk tidak menyangkal nama Kristus dalam penderitaan mereka. Dia mendorong agar mereka tetap tekun dan bertahan di dalam penderitaan. Tuhan berjanji kepada mereka yang setia bahawa Dia akan memelihara mereka dari kesukaran lebih besar yang akan terjadi.

Allah akan memelihara kita dari hari pencobaan itu, kemungkinan besar melalui keangkatan gereja, yaitu pengangkatan orang setia untuk berjumpa dengan Kristus di udara sebelum Allah mencurahkan murka-Nya. Orang percaya yang hidup pada masa sekarang yang berharap untuk terhindar dari semua hal yang akan menimpa dunia ini akan melakukannya hanya dengan kesetiaan kepada Kristus dan Firman-Nya serta tetap waspada di dalam doa  sehingga kita tidak tertipu oleh tipu muslihat iblis. Sudah pasti hal yang telah dinubuatkan di dalam Firman-Nya akan terjadi, dan pada hari itu adakah kita masih setia kepada firman-Nya dan bertekun di dalam doa dan iman kepercayaan kita? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: