Wednesday, August 1, 2018

Revival : The door is opened

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The door is opened.

Revelation 3:8 (NKJV)  I know your works. See, I have set before you an open door, and no one can shut it; for you have a little strength, have kept My word, and have not denied My name.

Wahyu 3:8 (TB)  Aku tahu segala pekerjaanmu: lihatlah, Aku telah membuka pintu bagimu, yang tidak dapat ditutup oleh seorang pun. Aku tahu bahwa kekuatanmu tidak seberapa, namun engkau menuruti firman-Ku dan engkau tidak menyangkal nama-Ku.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #213. Tahukah anda bahawa Tuhan telah membuka satu pintu untuk anda dan tidak ada sesiapa pun yang boleh menutupinya? Di tengah badai aniaya yang gencar melanda, sidang jemaat di Filadelfia, yang kekuatannya tidak seberapa itu, tetap menuruti firman Tuhan dan tidak menyangkal nama-Nya, mereka tetap taat, tabah, dan tekun menantikan Tuhan! Bahkan secara aktif mereka memberitakan Injil dan membawa jiwa-jiwa kepada Tuhan. Saudara dan saudari sekalian, Tuhan telah membuka satu pintu 🚪 untuk anda keluar dan melakukan pekerjaan-Nya. Bangsa-bangsa yang anda minta di dalam doa anda, sekarang Tuhan telah membuka pintu itu untuk anda pergi kepada bangsa-bangsa memberitakan Injil keselamatan ini. Jemaat di Filadelfia ini, kekuatan mereka tidak seberapa pun, namun mereka menuruti firman-Nya dan mereka tidak menyangkal nama-Nya.

☕ 🍞 Kekuatan seberapa yang anda miliki hari ini, pergunakanlah itu untuk melaksanakan pekerjaan-Nya. Di dalam keterbatasan anda, lakukanlah kehendak-NYA kerana "bukan kerana kuat dan gagah kita namun oleh Roh-Nya" kita mampu melakukannya. Di dalam doa saya setiap hari, saya berdoa supaya Tuhan membuka pintu di mana saya dapat masuk ke setiap suku kaum yang ada di Borneo. Satu demi satu suku kaum yang saya dapat ingat, saya doakan supaya pintu terbuka untuk saya pergi. Puji Tuhan, kerana doa saya terjawab! Tanggungjawab Gereja dan orang percaya adalah terus memberitakan Injil selagi kesempatan itu masih Tuhan berikan. Harga yang harus dibayar tentu ada, bahkan sering kali teramat mahal, tetapi kuasa Tuhan senantiasa beserta, dan sukacita mempersembahkan jiwa-jiwa kepada Tuhan bukan alang kepalang indahnya. Apabila Tuhan Yesus membuka pintu itu, saya sanggup pergi!

"Pintu" di sini melambangkan "kesempatan"  untuk melayani atau menginjili orang. Tuhan berkata bahawa kesempatan itu diberikan kepada mereka oleh Dia sendiri. Memberitakan Injil juga merupakan tugas dan tanggungjawab orang-orang Kristian saat ini. Kerana itu mintalah kepada Tuhan agar diberikan kepekaan untuk melihat kesempatan pemberitaan Injil yang Ia berikan supaya kita dapat melangkah masuk melalui pintu yang telah dibuka oleh Tuhan Yesus untuk kita pergi menginjil serta memenangkan jiwa-jiwa. Mintalah kepada-Nya maka bangsa-bangsa akan diberikan oleh Tuhan Yesus kepada kita. Tuaian itu banyak namun pekerjanya sedikit. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: