Friday, August 31, 2018

Revival : The Gate

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Gate


Genesis 28:12, 17 (NKJV)
12 Then he dreamed, and behold, a ladder was set up on the earth, and its top reached to heaven; and there the angels of God were ascending and descending on it.
17 And he was afraid and said, "How awesome is this place! This is none other than the house of God, and this is the gate of heaven!"

Kejadian 28:12, 17 (TB)
12 Maka bermimpilah ia, di bumi ada didirikan sebuah tangga yang ujungnya sampai di langit, dan tampaklah malaikat-malaikat Allah turun naik di tangga itu.
17 Ia takut dan berkata: "Alangkah dahsyatnya tempat ini. Ini tidak lain dari rumah Allah, ini pintu gerbang sorga."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #243. Tahukah anda bahawa pintu surga terbuka saat ini? Pintu ini adalah pintu mujizat anda. Jika anda membaca seluruh bab 28 ini, ada perkara yang luarbiasa tersirat di sini. Sewaktu Yakub tiba di tempat itu, dia tidak sedar bahawa hadirat Tuhan ada bersama dia. Yakub melarikan diri daripada abangnya Esau kerana takut akan dilakukan sesuatu. Tetapi TUHAN menyertai dia. Di dalam kepenatan mengembara, Yakub tiba di suatu tempat untuk berehat dan dia mencari batu untuk menjadi alas kepalanya untuk tidur. Pada mulanya batu ini menjadi bantal Yakub. Selepas dia bangun dari tidur, batu itu menjadi altar. I can say that Jacob was sleeping on the purposes of God! When you hold on to the purposes of God in any situation of your life, there is a promise in that purpose.

☕ 🍞 Di dalam mimpi itu, Yakub melihat malaikat naik turun. Dalam Bahasa Inggris "ascending and descending".  Mimpi Yakub agak lain sikit... Mimpinya itu seolah olah menggambarkan bahawa Tuhan sedang menantikan bumi untuk melepaskan dupa doa ke surga dan malaikat yang naik turun itu sepertinya mereka mengambil semua doa kita ke surga. God is waiting for earth to release 1st for what heaven has installed for us. Lalu di ayat yang seterusnya Tuhan datang dan menyatakan diri-Nya kepada Yakub. Tuhan menyatakan diri-NYa sebagai Allah yang hidup. God affirms "I am who I am" in every seasons of our lives. Biarpun Yakub di dalam ketakutan namun Tuhan adalah TUHAN dan Dia sanggup melakukan mujizat. Apa yang Tuhan mau lakukan melalui hidup anda adalah sesuatu yang tidak dapat anda fikirkan, tidak dapat anda batasinya, tidak ada apa pun yang bisa menahan rencana Tuhan ke atas hidup kita Efesus 3:20. Lihatlah apa yang Tuhan dapat lakukan melalui hidup anda. Menjadi berkat bagi suku bangsa. Yakub sedang melihat pekerjaan Tuhan melalui mimpinya di dalam situasi dan keadaan yang susah iaitu dia dikejar oleh Esau, abangnya... Even in the midst of a difficult season and a time, God can do great and mighty works in your life and through your life.

Kenapa kita tidak dapat melihat Tuhan? Kerana Takut! Ketakutan yang kita alami saat kita melewati saat-saat yang cemas dalam hidup kita membutakan mata kita daripada fokus pada Tuhan. Tetapi apabila Yakub bangun tidur dia mengatakan... how awesome is this place! First he was afraid then he was excited kerana dia melihat Tuhan! Sehingga dia mengatakan This is the Gate of heaven! Friends, every encounter with God is your gate of miracle, revival, healing, breakthrough and restoration. Biar apa pun situasi hidup anda, setiap situasi itu merupakan satu pintu atau satu peluang untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa! It took an uncomfortable situation to see who was with Jacob all this while...! Berapa di antara kita yang telah terima janji Tuhan mengenai hidup anda? Apabila anda melewati apa jua situasi kehidupan anda, hold on to the purpose of God and rest on His promise! Apakah respon anda hari ini?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: