Friday, August 10, 2018

Revival : Doing His commandments

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Doing His commandments

Genesis 6:22 (NKJV)  Thus Noah did; according to all that God commanded him, so he did.

Kejadian 6:22 (TB)  Lalu Nuh melakukan semuanya itu; tepat seperti yang diperintahkan Allah kepadanya, demikianlah dilakukannya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #222. Tahukah anda bahawa kita harus melakukan seperti yang telah diperintahkan oleh Tuhan? Orang memanggil dia gila, mereka memperli dia, mereka memperlekehkan perintah Tuhan dan macam-macam lagi. Begitulah keadaan Nuh/Noah saat Tuhan menyuruh dia untuk membina bahtera. Anda akan melewati semua ini, tetapi di akhirnya, mereka akan datang mencari anda untuk nasihat dan sebagainya. Kita harus tampil berbeda daripada dunia ini serta sekeliling kita. Di dalam generasi ini, adakah seorang yang takut akan Tuhan? Di dalam generasi Nuh, kejahatan makin berleluasa dan di mata Tuhan hanya Noah dan keluarganya saja yang hidup benar di hadapan Tuhan. God is finding that one person who will rise up to make an impact, to make a difference.

☕ 🍞 Nuh, membina bahtera itu dengan iman serta dengan petunjuk dari Allah. Dia tidak tahu bila masa air bah itu akan terjadi, namun dia mematuhi perintah Allah dan melakukannya seperti yang telah dikatakan oleh Tuhan. Jikalau kita mahu tampil berbeda di generasi ini, miliki iman yang dinamik, iman yang bergerak dan bukannya statik. Pastikan iman kita senantiasa bertumbuh di dalam Tuhan. Untuk memastikan bahawa iman kita bertumbuh, kita harus memiliki satu perhubungan yang intim dengan Tuhan kerana iman kita bertumbuh apabila kita bergaul dengan Tuhan. Yes, you may say that nobody is perfect, but do you know that you are being perfected in Christ Jesus? If only you are willing to grow and abide in Him. Noah's faith triumphed over all corrupt reasonings. To rear so large a building, such a one as he never saw, and to provide food for the living creatures, would require from him a great deal of care, and labour, and expense. His neighbours would laugh at him. But all such objections, Noah, by faith, got over; his obedience was ready and resolute.

Di tengah krisis yang sedang terjadi dalam bangsa dan generasi, Tuhan tetap menyatakan firman-Nya kepada kita, umat-Nya. Maka dengarkanlah  kebenaran firman-Nya dan jangan hanya belajar firman-Nya sahaja tetapi taati kehendak-Nya dengan sepenuh hati dan lakukannya. Jika anda mau tampil berbeda di tengah generasi yang makin lama makin melarat, maka patuhilah kepada perintah Allah, hidup seturut kehendak-Nya, miliki iman yang dinamik, serta hidup benar di hadapan Tuhan Yesus. Dan saya pasti bahawa anda akan membawa satu impak yang luarbiasa di dalam bangsa dan generasi kita. Kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973, adalah hasil daripada beberapa pelajar bersama gurunya yang datang untuk berdoa dan dari situ satu ledakan terjadi dan mereka pergi melakukan hal-hal yang luarbiasa. Mereka telah membawa satu impak pada masa itu sehinggalah ramai yang bertobat dan kembali kepada Tuhan Yesus. Anda pun bisa melakukannya! Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: