Tuesday, August 21, 2018

Revival : Keep the way of the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Keep the way of the Lord


Genesis 18:19 (NKJV)  For I have known him, in order that he may command his children and his household after him, that they keep the way of the Lord, to do righteousness and justice, that the Lord may bring to Abraham what He has spoken to him."

Kejadian 18:19 (TB)  Sebab Aku telah memilih dia, supaya diperintahkannya kepada anak-anaknya dan kepada keturunannya supaya tetap hidup menurut jalan yang ditunjukkan TUHAN, dengan melakukan kebenaran dan keadilan, dan supaya TUHAN memenuhi kepada Abraham apa yang dijanjikan-Nya kepadanya."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #233. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani yang sejati adalah apabila kita terus dan tetap melakukan Segala ketetapan Tuhan? Yang penting di dalam panggilan Abraham ialah maksud Allah agar dia menjadi pemimpin rohani dalam rumahnya dan mendidik anak-anaknya menuruti jalan Tuhan. Dengan dipanggilnya Abraham, Allah menetapkan ayah sebagai yang bertanggung jawab untuk mengasuh anak-anak agar "hidup menurut jalan yang ditunjukkan Tuhan, dengan melakukan kebenaran dan keadilan". Harta kekayaan bukanlah sesuatu yang sangat indah yang dapat kita wariskan kepada anak-anak kita. Kehidupan yang saleh dan benar serta iman yang teguh dan ajaran alkitab yang benar, itulah sebenarnya satu hal indah dan luarbiasa yang boleh kita wariskan kepada anak cucu kita.

☕ 🍞 Kebangkitan rohani yang sebenarnya terjadi bukanlah di KKR besar besaran, penuaian jiwa terjadi itu memang betul tetapi apa yang memastikan kerohanian kita terus menerus dibangkitkan adalah apabila kita mengizinkan untuk Tuhan terus-menerus melatih kita dengan tujuan membentuk kita agar sesuai dengan panggilan-Nya bagi kita. Maka kita perlu belajar peka terhadap setiap bentuk pelatihan dari Tuhan. Jangan sia-siakan setiap kesempatan yang Tuhan berikan dengan menaati kehendak-Nya. Kita dipilih oleh Tuhan untuk suatu tujuan yang luarbiasa. Bukan hanya menjadi berkat kepada seisi keluarga kita, tetapi juga menjadi berkat bagi bangsa-bangsa. A revived heart will always portray the wonderful works of God to their surroundings.

Kita harus terlebih dahulu terbuka kepada didikan Tuhan Yesus, dibentuk seturut kehendak-Nya dan hidup benar di hadapan-Nya. Panggilan Allah bukan berarti umat-Nya secara otomatis menjadi seperti yang dikehendaki Allah. Setelah Allah memanggil kita, maka Allah akan membentuk dan mengasah kita supaya kita semakin mendekati tujuan panggilan kita. Demikianlah dalam petikan firman Tuhan hari ini kita melihat Allah melatih Abram yang telah diubah namanya menjadi Abraham, supaya hidupnya semakin mencerminkan panggilannya sebagai bapak bangsa-bangsa. Marilah kita sama-sama belajar daripada Tuhan Yesus. Izinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita supaya kita dapat menjadi contoh yang baik kepada anak cucu kita serta mewariskan kerohanian yang berharga kepada mereka. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: