Wednesday, August 22, 2018

Revival : Never Look back

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Never Look back


Genesis 19:26 (NKJV)  But his wife looked back behind him, and she became a pillar of salt.

Kejadian 19:26 (TB)  Tetapi isteri Lot, yang berjalan mengikutnya, menoleh ke belakang, lalu menjadi tiang garam.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #234. Tahukah anda bahawa jangan kita menoleh ke belakang saat kita terus maju di dalam Tuhan? Istri Lot tidak menganggap serius peringatan kedua malaikat itu, dan matilah dia. Rupanya hatinya masih terikat kepada kesenangan-kesenangan Sodom. Yesus mengingatkan orang percaya agar "ingat akan isteri Lot", yang artinya bahwa mereka yang hatinya terikat pada sistem dunia yang tercemar ini tidak akan lolos dari murka Allah dan kebinasaan yang akan dialami oleh orang yang tidak beriman.

☕ 🍞 Saudara dan saudari sekalian, terkadang kita mendengar suara Tuhan berbicara kepada kita "MOVE ON, atau KEEP MOVING FORWARD AND NEVER LOOK BACK" tetapi kita tetap pandang ke belakang and miss out the blessings and His perfect plans before us. Terkadang perkara yang di belakang boleh menjadi batu sandungan kepada perjalanan iman kita. Your past may be a good teacher, but it does not have the power to create a better future for you. Kita boleh belajar daripada kesilapan masa lalu dan bangkit dan terus maju di dalam Tuhan Yesus. Ramai yang pandang ke belakang dan terlepas daripada apa yang telah disediakan oleh Tuhan Yesus di masa depan kita. Perkara-perkara yang di belakang kita, mungkin kesenangan anda, kepahitan, kekecewaan, harta kekayaan, apapun itu, jangan biarkan itu menjadi penghalang di antara anda dan rencana Tuhan bagi hidup anda.

Tuhan Yesus telah memberikan perintah-perintah-Nya kepada kita supaya kita terus maju ke hadapan dan tidak pandangan ke cara hidup kita yang lama lagi. Tetapi, kita tidak mentaatinya lalu kita menoleh dan menjadi "tiang garam". Istri Lot berusaha meloloskan diri dari kehancuran. Namun dia membiarkan dirinya dikuasai oleh rasa ingin tahu dan kasih yang luar biasa atas hal-hal yang dari Sodom (termasuk, mungkin, keluarganya) sehingga dia tidak menaati perintah dan menoleh ke belakang. Tindakan itu fatal. Perempuan itu terpaku di tempat tersebut, dan tubuhnya menjadi tiang garam, yang ditutup dan dilapisi endapan belerang. Di situ tiang itu berdiri selama bertahun-tahun, sebuah tugu peringatan yang mengerikan tentang ketidaktaatan pada perintah Allah, dan sebuah pengingat bisu tentang watak Tuhan yang tidak pernah berubah. Apakah anda masih melihat kepada hidup anda yang lama? Bagaimana anda mau bangkit dan terus maju jika anda tidak mengizinkan Tuhan Yesus untuk menyembuhkan serta memulihkan anda? No turning back! I have decided to follow Jesus, no turning back! Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: