Monday, August 13, 2018

Revival : Get out to see the supernatural

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Get out to see the supernatural

Genesis 12:1 (NKJV)  Now the Lord had said to Abram: "Get out of your country, From your family And from your father's house, To a land that I will show you.

Kejadian 12:1 (TB)  Berfirmanlah TUHAN kepada Abram: "Pergilah dari negerimu dan dari sanak saudaramu dan dari rumah bapamu ini ke negeri yang akan Kutunjukkan kepadamu;

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #225. Tahukah anda bahawa jikalau anda mau melihat pekerjaan Tuhan yang luarbiasa, maka anda haruslah keluar daripada zon selesa anda? Dalam kehidupan sebagai orang percaya, kita kerap diperhadapkan pada situasi-situasi yang dilematis, khususnya yang menyangkut masa depan kita. Dalam keadaan seperti itu, keraguan dan kebimbangan akan sering menggelayuti pikiran kita ketika kita harus menentukan pilihan apa yang harus kita ambil atau keputusan apa yang harus kita berikan. Kita bingung kerana kita sama sekali tidak memiliki gambaran tentang apa yang akan terjadi ke depan. Di sinilah diperlukan kepekaan dan keberanian untuk meminta Tuhan menunjukkan kepada kita apa yang harus kita lakukan. Iman yang besar merupakan pijakan kita untuk meyakini bahawa apapun yang Tuhan putuskan untuk kita lakukan, itu merupakan hal yang terbaik.

☕ 🍞 To see what God doing in our lives, we must hear what God is speaking to us. It is very important to capture what is God saying to us. Mujizat-mujizat, pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa hanya terjadi saatnya kita melangkah keluar daripada zon keselesaan kita. Jika kita terus diam di zon selesa kita maka adalah sangat sukar untuk kita experience pekerjaan Tuhan Yesus yang terindah. Kita tidak mampu menciptakan sejarah jikalau kita tidak keluar daripada zon keselesaan kita. Revival tidak akan terjadi sekiranya kita masih di dalam zon selesa kita. Jiwa-jiwa tidak akan dituai jika kita masih berada di zon selesa. Jiran kita tidak akan mengenal Tuhan Yesus jika kita masih di dalam zon selesa. Tuhan memanggil Abram keluar daripada kota Ur dan juga daripada keluarganya kerana Tuhan menyediakan sesuatu yang baik di balik pemanggilan Abram. Kota Ur, adalah kota yang tidak mengenal Tuhan dan penuh dengan penyembahan berhala di mana ramai yang selesa dengan keadaan mereka dan cara hidup mereka yang tidak mengenal Tuhan. Sebaliknya, Kanaan adalah sebuah daerah subur yang akan menjadi persemaian sebuah bangsa yang berpusat kepada Tuhan. Meski tidak terlalu luas, tanah Kanaan menjadi titik penting bagi sejarah kehidupan Israel dan kebangkitan Kekristenan.

Tuhan mungkin sedang membimbing Anda ke tempat di mana Anda dapat melayani Dia dan berguna bagi Dia. Jangan biarkan keamanan dan kenyamanan yang Anda rasakan saat ini, membuat Anda enggan terlibat dalam penggenapan rencana baik Tuhan tersebut. Tuhan Yesus memanggil saya keluar daripada negeri Pulau Pinang menuju ke suatu tempat yang saya tidak kenal iaitu negeri Johor. Yang saya tahu masa itu, Tuhan mau saya pergi ke sana untuk melayani sepenuh masa dan meninggalkan keluarga saya di Pulau Pinang, rakan-rakan saya, dan semua keselesaan saya hanya untuk pergi ke Johor dan mengenapi rencana Tuhan bagi hidup saya. Panggilan Allah ini mungkin saja membuat Abram bingung, karena sebelumnya sang ayahlah yang selalu memberikan keputusan. Kini Abram harus memutuskan sendiri, apakah dia akan pergi seperti yang diperintahkan Allah kepadanya atau tidak. Namun Abram memilih taat kepada perintah Tuhan. Ia berangkat meninggalkan keluarga besarnya dan membiarkan Tuhan memimpin perjalanannya. Saya tidak suruh anda tinggalkan keluarga anda. Janganlah salah paham. Yang saya mau sampaikan di sini adalah, "KELUARLAH DARIPADA ZON SELESA ANDA". Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: