Saturday, August 11, 2018

Revival : I have seen

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : I have seen

Genesis 7:1 (NKJV)  Then the Lord said to Noah, "Come into the ark, you and all your household, because I have seen that you are righteous before Me in this generation.

Kejadian 7:1 (TB)  Lalu berfirmanlah TUHAN kepada Nuh: "Masuklah ke dalam bahtera itu, engkau dan seisi rumahmu, sebab engkaulah yang Kulihat benar di hadapan-Ku di antara orang zaman ini.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #223. Tahukah anda bahawa keselamatan yang daripada Tuhan adalah untuk semua orang? Manusia adalah puncak karya penciptaan Allah. Allah menciptakan manusia dengan tangan-Nya dan menghembuskan nafas-Nya sendiri ke dalam mulutnya. Allah menciptakan manusia segambar dengan Dia. Akan tetapi, manusia tidak hidup sesuai dengan rancangan Allah tersebut. Manusia memberontak terhadap Allah. Akibatnya Allah murka dan memutuskan untuk memusnahkan segala yang ada di muka bumi. Apa yang Allah lakukan? Ia menurunkan hujan empat puluh hari empat puluh malam. Bayangkan! Hujan selama itu tentu saja akan membuat air meluap dan menghadirkan bencana air bah.

☕ 🍞 Nah, pada zaman Noah tidak ada seorang pun yang benar di hadapan Tuhan serta beribadah kepada Allah kecuali Nuh dan keluarganya. Allah memilih Nuh kerana dialah pribadi yang tepat untuk memberikan gambaran mengenai umat yang hidup sesuai dengan rancangan Allah. Ketaatannya melakukan perintah Allah untuk membuat bahtera, kepatuhannya memasukkan hewan-hewan ke dalam bahtera sesuai firman Allah, serta kesediaannya menuruti perintah Allah untuk masuk ke dalam bahtera bersama keluarganya memperlihatkan imannya kepada Allah. Ketaatan dan kesetiaan serta iman kepercayaan Nuh kepada Tuhan telah menyelamatkan seisi keluarganya daripada bencana air bah ini. Tuhan berkenan menyelamatkan Nuh dah keluarganya kerana dia benar di hadapan Tuhan dan oleh kerana kasih karunia-Nya.

Saudara dan saudari sekalian, Yesus adalah Bahtera Keselamatan kita. Dan setiap orang yang masuk ke dalam-Nya akan selamat! Tuhan berkenan menyelamatkan anda hari ini di tengah-tengah generasi yang bengkok ini adalah kerana begitu besar kasih Allah kepada dunia ini sehingga Dia sanggup memberikan Anak-Nya yang tunggal mati untuk dosa kita. Manusia hanya dapat diselamatkan oleh kasih karunia Allah melalui iman. Revival happens in our lives for a purpose. The sole purpose is to bring others into the ARK of Salvation, Jesus Christ! Sepertimana Nuh mengumpulkan semua yang dinyatakan kepadanya oleh Tuhan, demikianlah juga kita harus membawa kembali generasi ini kepada pengenalan akan Tuhan Yesus dan kuasa keselamatan-Nya. Bukalah mata dan lihatlah, tuaian sudah menguning!!! Pergilah dan jangkau jiwa-jiwa! Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: