Thursday, August 23, 2018

Revival : His promises are TRUE

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : His promises are TRUE

Genesis 21:1 (NKJV)  And the Lord visited Sarah as He had said, and the Lord did for Sarah as He had spoken.

Kejadian 21:1 (TB)  TUHAN memperhatikan Sara, seperti yang difirmankan-Nya, dan TUHAN melakukan kepada Sara seperti yang dijanjikan-Nya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #235. Tahukah anda bahawa janji-Nya adalah benar dan penuh kuasa? Abraham dan Sara melakukan berbagai upaya dalam keterbatasan pemahaman mereka, tetapi pada akhirnya rencana Tuhanlah yang terjadi sesuai kedaulatan-Nya. Ishak dilahirkan sebagai anak perjanjian. Dalam ayat 1 saja, dua kali ditekankan kesetiaan dan konsistensi Tuhan, "seperti yang difirmankan-Nya" dan "seperti yang dijanjikan-Nya." Maka Sara pun mengandung "pada waktu yang ditetapkan, sesuai dengan firman Allah." Saudara dan saudari sekalian, Tuhan memperhatikan keadaan anda. Dia peduli terhadap anda!

☕ 🍞 Seperti yang difirmankan oleh Tuhan demikianlah janji-Nya digenapi. Apa yang telah Tuhan firmankan kepada anda, pasti akan terjadi seturut janji-Nya! Delay does not mean that denial. Detour does not mean distraction. Beautiful in His time! Jika anda baca bab bab yang sebelum ini, berkali-kali Tuhan mengulangi janji yang sama dan juga meneguhkan janji-Nya kepada Abraham bahawa dia akan ada seorang waris hasil perkahwinan Abraham dan Sara. Dan Abraham percaya! Saudara dan saudari sekalian, janji Tuhan adalah seperti anak yang tidak kelihatan yang berada di dalam rahim. Apabila tiba masanya dilahirkan, barulah anda melihat rupa wajah anak anda.

Ada 4 bahagian di dalam firman Tuhan ini.

1. TUHAN memperhatikan
♥ Tuhan pedulikan keadaan hidup anda saat ini. Apapun ya g sedang terjadi sekarang, percayalah bahawa Tuhan telah sediakan jalan keluarnya. Mujizat anda is just around the corner. Beautiful in His time

2. Seperti yang difirmankan-Nya
♥ Apapun yang anda telah dengar Tuhan berbicara kepada anda, berpeganglah kepada firman-Nya! Pengharapan di dalam Tuhan Yesus tidak pernah mengecewakan! Sepertimana Tuhan sudah berfirman kepada anda, demikianlah harus ada respon daripada kita untuk menanggapi firman-Nya dan percaya.

3. TUHAN melakukan
♥ Our God isn't a politician.. 😂 He is not a liar! Ada yang berjanji tetapi akhirnya diberikan chapati... 😂 Tuhan kita adalah Tuhan yang boleh diharap kerana dia menepati janji-Nya. Biarpun anda sepertinya belum lagi melihat, percayalah bahawa delay is not denial.

4. Seperti yang dijanjikan-Nya.
♥ Akan terjadi percepatan di dalam janj-janji Tuhan mengenai hidup anda. Semuanya yang anda telah hilang, semuanya itu akan anda terima berlipat kali ganda. Ulangan 28:1-2 akan terjadi di dalam hidup anda. His promises will overtake you and fill you with abundance. The Promises of God happens not because the amount prayers you have prayed but because the length of your faith that you have in Him. Faith precedes your prayer. And because of the faith you have in Jesus, your miracle happens. Bukannya sebab doa anda tidak berkuasa, tetapi Dia yang melakukan mujizat itu sangat berkuasa! Seperti yang dijanjikan kepada anda, pasti akan terjadi!

Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥 Firman Tuhan hari ini betul² membuka mata saya untuk mempercayai Tuhan untuk mujizat-mujizat yang tidak kelihatan! Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: