Tuesday, March 19, 2019

Revival : Because of arrogance

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Because of arrogance


Isaiah 9:13  For the people do not turn to Him who strikes them, Nor do they seek the LORD of hosts.

Yesaya 9:13 (TB)  (9-12) Tetapi bangsa itu tidak kembali kepada Dia yang menghajarnya, dan mereka tidak mencari TUHAN semesta alam.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #78. Tahukah anda bahawa kesombongan rohani tidak bagus untuk kesihatan rohani kita? Dalam bukunya, "Tujuh dosa yang mendatangkan maut", Billy Graham menempatkan kesombongan pada urutan pertama. Kesombongan mendahului kehancuran. Kesombongan adalah akar segala malapetaka.  Kesombongan mengakibatkan kemusnahan, dan keangkuhan mengakibatkan keruntuhan. Kesombongan rohani terjadi saat mereka menganggap dirinya lebih penting daripada Allah. Ini satu kekejian di hadapan Tuhan.  Kesombongan rohani terjadi saat kita "mencuri" kemuliaan Tuhan.

☕ 🍞 Iblis dibuang dari surga kerana keangkuhan yang menyebabkan dia memberontak terhadap Tuhan. Saya pernah melewati waktunya di mana Tuhan Yesus menghajar. Saya melewati proses pemurnian dan pembentukan di dalam hidup saya. Saya memberontak terhadap Tuhan. Tidak mau melayani-Nya saat Dia memanggil saya. Saya lari 🏃 dari panggilan saya selama 8 tahun. Dan apabila Tuhan Yesus menjamah saya kembali, saya akur kepada rencana Tuhan dan di saat itu Dia mulai menghajar serta mengajar saya. Memang tidak enak dan nyaman sepertinya "sakitnya tuh di sini... 😂" tapi itu harus saya lewati kerana Tuhan menghajar orang yang dikasihi-Nya, dan Ia menyesah orang yang diakui-Nya sebagai anak.

Di dalam firman-Nya hari ini, berbicara tentang bangsa Efraim yang angkuh dan menyebabkan kesombongan terjadi di dalam hati mereka. Sewaktu kita melayani Tuhan baik sebagai Worship leader, pelayan maupun seorang pastor, kita harus ingat selalu bahawa bukan kerana kuat dan gagah kita namun Roh Tuhan yang bekerja lewat hidup kita. Biar Tuhan yang memperbesarkan nama anda dan bukannya diri kita sendiri yang mau minta puji dan dahagakan puji-pujian orang. We are called to serve with a humble heart and NOT WITH AN ARROGANT ATTITUDE! Many aspiring servants of God be it thr worship leader, fellow servants or man and woman of God, tend to seek glory for themselves. This is very unhealthy and dangerous to your spiritual life. Kita haruslah berhati-hati. Sekiranya anda di dalam kategori ini, hari ini bertobatlah. Izin Roh Kudus membentuk hati seorang hamba di dalam hidup kita. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: