Sunday, March 17, 2019

Revival : Waiting time is never a wasted time

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Waiting time is never a wasted time



Isaiah 8:17  And I will wait on the LORD, Who hides His face from the house of Jacob; And I will hope in Him.

Yesaya 8:17 (TB)  Dan aku hendak menanti-nantikan TUHAN yang menyembunyikan wajah-Nya terhadap kaum keturunan Yakub; aku hendak mengharapkan Dia.




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #76. Tahukah anda bahawa apabila anda menantikan Tuhan, anda akan melihat 👀 hal-hal yang luarbiasa? Going deeper means waiting upon the Lord. Waiting upon the Lord means to seek His face. Hati yang haus dan rindu akan jamahan Tuhan Yesus akan pasti menantikan Tuhan di dalam hadirat-Nya yang kudus tanpa melihat masa dan keadaan sekelilingnya. Matanya serta hatinya akan tertuju kepada Tuhan dan  berharap sepenuhnya kepada Dia. Di dalam hadirat-Nya anda diperbaharui, dipulihkan, dibangkitkan, dibentuk, diperkuatkan dan dibangunkan kembali. Dalam kemuliaan-Nya yang kudus, kita menantikan Allah yang Maha kuasa.

☕ 🍞 Saat kita menantikan Tuhan adalah masanya kita menyembah Tuhan, mendengarkan suara Tuhan dan mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita. Hati kita harus rindu untuk senantiasa berada di dalam hadirat-Nya. If you are waiting for a miracle, continue to focus on Jesus and not on your miracle. God is able to do a miracle in condition critical. Biar mata kita tertuju pada Yesus. Christianity is not an instant noodle. You pray now and you expect God to answer now. Masa yang kita ambil berdiam diri di dalam hadirat Tuhan Yesus, menantikan Dia berbicara kepada kita adalah sangat berharga di mata Tuhan. Tuhan Yesus tidak pandang hina akan usaha anda untuk mendekatkan diri anda kepada Tuhan. Saat kita menanti Tuhan, saat itulah kita mendekati Tuhan dan santai di dalam hadirat-Nya.

Saudara dan saudari sekalian, saat kita menantikan Tuhan dan mencari wajah-Nya, harapan kita di dalam Tuhan Yesus menjadi makin kuat dan teguh. Tetapi sekiranya kita tidak berbuat apa-apa dan tidak mengambil masa untuk Mendengar 👂 suara TUHAN, keadaan kita pasti akan menjadi lebih parah lagi. Biar apapun keadaan hidup anda saat ini, jangan bertindak mengikut emosi tetapi bertindak mengikut firman Tuhan, nantikan Tuhan dan carilah wajah-Nya. Bagaimana dengan anda.....? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: